مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری خراسان‌شمالی گفت: در مدت فعالیت دولت سیزدهم با هدف ایجاد اشتغال، ۵۱ هزار و ۶۵۷ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال‌زایی به بیش از ۷ هزار و ۳۸۶ طرح در خراسان‌شمالی پرداخت شده است.
کد خبر: ۱۱۵۱۴۹۸
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۴ 28 January 2024

به گزارش تابناک خراسان‌شمالی، صبح امروز علی فیروزه، مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری خراسان‌شمالی در حاشیه جلسه اشتغال استان اظهارکرد: در مدت فعالیت دولت سیزدهم با هدف ایجاد اشتغال، ۵۱ هزار و ۶۵۷ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال‌زایی به بیش از ۷ هزار و ۳۸۶ طرح در خراسان‌شمالی پرداخت شده است.

وی گفت: در سال ۱۴۰۰ بیش از ۱۱ هزار میلیارد ریال تسهیلات تبصره ۱۶ برای ۱ هزار و ۶۰ طرح پرداخت شده است.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری خراسان‌شمالی با اشاره‌به اهمیت رونق مشاغل خرد و خانگی در ایجاد اشتغال به‌عنوان یکی از ارکان مهم شکوفایی اقتصاد خانواده‌ها، افزود: در زمینه تسهیلات مشاغل خرد و خانگی طی سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ بیش از ۹۷۵ میلیارد ریال به یک‌هزار و ۵۸۷ طرح پرداخت شده که این میزان در سال ۱۴۰۲ مبلغ یک‌هزار و ۴۱۲ میلیارد ریال برای یک‌هزار و ۴۷۴ طرح بوده است.

وی عنوان کرد: از محل اعتبارات مربوط به مصوبات دور اول سفر ریاست جمهوری به استان در سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲، ۳۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات برای ۶۰ طرح اقتصادی پرداخت شده و پرداخت از منابع مذکور همچنان ادامه دارد.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری خراسان‌شمالی گفت: در زمینه تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ بیش از ۸ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای استان اختصاص یافته که طرح‌های مشمول به بانک‌ها معرفی و تاکنون ۷۷۰ میلیارد ریال برای ۹۵ طرح نیز پرداخت شده است.

فیروزه بیان داشت: تسهیلات حوزه جزء ۴ تبصره ۱۸ قانون بودجه در سال ۱۴۰۲ میزان ۹ هزار و ۳۸۰ میلیارد ریال برای استان تخصیص یافته که ۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به ۳ هزار و ۱۱۰ طرح پرداخت شده است.

وی در خصوص ابلاغ اعتبارات سال مالی جاری در قالب تبصره ۱۸ جزء ۳ نیز یادآور شد: تسهیلات تبصره ۱۸ جزء ۳ در سال ۱۴۰۲ در استان ۱۰ هزار و ۶۸۸ میلیارد ریال است که فرایند معرفی به بانک و پرداخت از طریق سامانه جامع اشتغال در حال انجام است.

فیروزه تاکید کرد: یکی از اولویت‌های دولت سیزدهم توجه به احیا واحد‌های تولیدی راکد و مشکل‌دار است که این مهم برای ۳۹ طرح در قالب نهضت احیا از محل اعتبارات تبصره ۱۸ و با عاملیت صندوق کارآفرینی امید در حال انجام است.

برچسب ها: خراسان‌شمالی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار