مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان‌شمالی از فراهم شدن زیرساخت‌های لازم تعلیم‌ وتربیت برای بالغ بر هزار و ۵۰۰ دانش آموز در مدارس استثنایی استان خراسان‌شمالی خبر داد.
کد خبر: ۱۱۵۲۳۳۳
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۴ 01 February 2024

به گزارش تابناک خراسان‌شمالی، ابوالقاسم اکبری، مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان‌شمالی با اشاره به برگزاری همایش استانی و مراسم اختتامیه پویش مادر به‌توان ۲۱ (مادران دارای کودکان مبتلا به سندروم داون و کم‌توان ذهنی) در شهرستان فاروج، اظهار کرد: اداره آموزش‌وپرورش استثنایی خراسان‌شمالی از حوزه‌های بسیار مهم آموزش‌وپرورش استان است، به همین منظور تلاش می‌کنیم تا زیرساخت‌های لازم تعلیم وتربیتی قوی را برای موفقیت این گروه از دانش‌آموزان که نعمت‌های خداوند برای همه ما هستند، را فراهم کنیم.

وی گفت: در راستای فراهم نمودن زیرساخت‌های لازم آموزشی و پرورشی، تمام سعی و تلاش ما در این مجموعه در سطح استان این است که فضا‌های بهتر و با استاندارد لازم، اتاق‌های بازی فکر و... را برای آموزش بهتر در سراسر مدارس استثنایی استان، حتی در مناطق روستایی که دارای دانش‌آموزان استثنایی هستند از طریق حمایت‌های ویژه خیرین که همواره نگاه ویژه‌ای به این حوزه دارند و همچنین از طریق جذب اعتبارات دولتی در نظر بگیریم.

مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان‌شمالی افزود: توجه به حوزه سلامت و تندرستی مهم‌ترین اولویت ما بوده، در حوزه ورزشی هم ساخت پنج زمین چمن مصنوعی ورزشی به‌زودی در آستانه دهه فجر برای پنج آموزشگاه استثنایی در شهر‌های بزرگ آغاز خواهد شد.

وی تصریح کرد: در شهرستان بجنورد بیشترین آمار دانش‌آموزان استثنایی مبتلا به سندروم داون و کم‌توان ذهنی وجود دارد، بر این اساس تمام تلاش ما در این مجموعه این است که معلمان خوبی را در حوزه مدارس استثنایی جذب و در سراسر مدارس استان بکارگیری نماییم.

اکبری با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه جذب معلمان مدارس استثنایی خاطرنشان کرد: در سال گذشته تلاش کردیم بیش از ۵۰ ردیف استخدامی برای حوزه استثنایی از کشور گرفتیم و برای امسال هم پیگیری‌های لازم انجام شده و ردیف‌های استخدامی برای جذب معلمان در طراز و متخصص برای دانش‌آموزان مدارس استثنایی گرفته شده است و همواره تلاش می‌کنیم تا امکانات آموزشی، پرورشی و تکنولوژی قوی بیشتر و بهتری را برای تحصیل دانش‌آموزان در سطح مدارس استثنایی شهر‌های مختلف استان در نظر بگیریم.

وی از حضور مادران و دانش‌آموزان سندروم داون که به عنوان اسوه‌های صبر و مقاومت از سراسر استان در این همایش در شهرستان فاروج حضور بهم رساندند و همچنین از آموزش و پرورش استثنایی استان، مدیریت و کارکنان اداره آموزش و پرورش، فرماندار و امام جمعه فاروج، معلمان مدارس استثنایی، مادران این گروه از دانش‌آموزان و همچنین از خیران و تمام افرادی که در این مسیر همراه همیشگی دانش آموزان استثنایی هستند تقدیر و تشکر کرد.

گفتنی است در همایش استانی و مراسم اختتامیه پویش مادر به‌توان ۲۱ (مادران دارای کودکانه مبتلا به سندروم داون) که در سطح شهرستان فاروج برگزار شد، علاوه بر گرفتن جشن تولد برای دانش‌آموزان استثنایی که از شهر‌های مختلف استان در این شهرستان حضور پیدا کرده بودند، از یکصدوده دانش‌آموز مبتلا به سندروم‌داون و کم‌توان ذهنی که در مدارس استثنایی سراسر استان خراسان شمالی مشغول به تحصیل هستند همراه با مادران‌شان تقدیر و تجلیل صورت پذیرفت.

برچسب ها: خراسان‌شمالی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار