مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی، از آماده باش کامل این جمعیت در پی صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی خبر داد.
کد خبر: ۱۱۵۲۳۸۱
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۰ 01 February 2024

به گزارش تابناک مرکزی،علیرضا شهرجردی در جمع خبرنگاران گفت: پس از دریافت هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی مبنی بر فعالیت سامانه بارشی از بعد از ظهر امروز پنجشنبه ۱۲ بهمن ماه تمامی نیروهای امدادی و پایگاه های هلال احمر برای امدادرسانی‌های احتمالی به آماده باش کامل در آمدند.

وی افزود: در پی پیش بینی هواشناسی مبنی بر بارش قابل توجه باران و برف در نقاط مختلف استان، بخصوص در ارتفاعات و محورهای کوهستانی، برای آمادگی هرچه بیشتر عوامل عملیاتی پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای و کوهستانی، تا اطلاع ثانوی در حالت آماده‌باش کامل قرار گرفتند.

شهرجردی افزود: با اعلام شرایط نامساعد جوی، ۱۴ پایگاه ثابت امداد و نجات و ۶ پست موقت جاده ای، تیم واکنش سریع، یک تیم امداد و نجات کوهستان و یک تیم آنست و یک فروند بالگرد امداد هوایی و نیروهای عملیاتی مستقر در شعب استان با استفاده از تمام ظرفیت، آماده انجام عملیات ارائه خدمات امدادی در حوادث احتمالی هستند.

وی ضمن توصیه به رانندگان برای به همراه داشتن زنجیر چرخ در هنگام عبور از گردنه‌ها و مسیرهای برفگیر، گفت: راننده‌ها قبل از حرکت از پر بودن باک بنزین خودرو و سالم بودن تجهیزاتی مانند برف‌پاک کن و بخاری مطمئن شوند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی با تاکید بر پرهیز از انجام سفرهای غیرضروری گفت: در محورهای مه‌ گرفته، استفاده از چراغ مه‌شکن و روشن کردن چراغ‌ها حتی در طول روز و حفظ فاصله طولی استاندارد با خودروها برای پیشگیری از بروز حادثه ضروری است.

وی بیان کرد: تا مساعد شدن شرایط جوی به تمام کوهنوردان توصیه می‌کنیم از صعود به ارتفاعات پرهیز کنند، زیرا با توجه به بارش برف در ارتفاعات، احتمال رخ دادن حوادث کوهستانی و ریزش بهمن دور از انتظار نیست.

شهرجردی افزود: مردم می‌توانند در صورت مواجهه با حوادث جاده‌ای، آوار و کوهستان، با شماره‌گیری تلفن ۱۱۲ درخواست امدادرسانی خود را به ندای امداد و نجات هلال احمر اعلام کنند تا به فوریت تیم های امدادی برای نجات حادثه دیدگان وارد عمل شوند

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار