استاندار خراسان‌شمالی گفت: صادرات فن‌آورانه از استان از ۱۸ هزار دلار در سال ۱۳۹۹ به ۲ میلیون دلار در سال ۱۴۰۱ و در ۶ ماهه اول سال ۱۴۰۲ به ۱۰ میلیون دلار رسیده است و سیر صعودی پر شتابی را نشان می‌دهد.
کد خبر: ۱۱۵۲۶۸۸
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۶ 03 February 2024

به گزارش تابناک خراسان شمالی، صبح امروز محمدرضا حسین‌نژاد، استاندار خراسان‌شمالی در رویداد اقتصادی تانا و تاثریا صنایع کوچک، متوسط و کارگاهی استان به سیر صعودی پرشتاب صادرات فن‌آورانه از خراسان‌شمالی پرداخت و اظهارکرد: صادرات فن‌آورانه از استان از ۱۸ هزار دلار در سال ۱۳۹۹ به ۲ میلیون دلار در سال ۱۴۰۱ و در ۶ ماهه اول سال ۱۴۰۲ به ۱۰ میلیون دلار رسیده است و سیر صعودی پر شتابی را نشان می‌دهد.

وی گفت: تانا مخفف طرح توسعه و ارتقاء زیست بوم فناوری استان است و هدف آن ترویج گفتمان دانش‌محور نوآوری، توسعه و تقویت اکوسیستم نوآوری با بکارگیری دانش افراد و مراکز علمی موجود در استان برای رفع نیاز‌ها و چالش‌های صنایع و بخش‌های تولیدی و اقتصادی است.

استاندار خراسان‌شمالی در این همایش شناخت نیاز و مسئله را در مسیر تحول و توسعه و چاره‌اندیشی برای رفع آن، بسیار مهم توصیف کرد و افزود: ۵ رویداد تانا تاکنون برگزار شده که بیش از ۲۹۰ نیاز و ۱۰۸ ایده ثبت شده است.

حسین نژاد ادامه داد: ۱۰۸ تور ترویجی فناوری در سال ۱۴۰۱ و ۹۰ تور ترویجی فناوری در ۱۴۰۲ برگزار شد.

برچسب ها: خراسان شمالی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار