اورژانس هوایی فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی و اقدام به موقع پزشکان، جان مادر باردار سردشتی را که پس از چندین سال حامله شده بود، نجات داد.
کد خبر: ۱۱۵۵۸۶۵
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۳ 25 February 2024

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، سرپرست بیمارستان امام خمینی (ره) سردشت اظهار کرد: بیمار خانم ۳۸ ساله و ۲۵ هفته باردار که در شیفت شب در بخش زایمان بیمارستان بستری بود، به دلیل شروع دردهای زایمان و پرەترم بودن و نیاز به nicu (بخش مراقبت ویژه نوزادان) طبق دستور پزشک معالج می بایستی به مرکز مجهزتر و با استفاده از بالگرد اعزام می شد.

سینا خضرپور بیان کرد: باتوجه به شرایط آب و هوایی و مسیر طولانی تا مرکز استان، هماهنگی های لازم از طرف دفتر پرستاری بیمارستان با ستاد هدایت دانشگاه علوم پزشکی انجام گرفت و مقدمات انتقال هوایی در دستور کار قرار گرفت.

وی اضافه کرد: خوشبختانه ضمن موافقت پرواز، بیمار از طریق پرسنل ۱۱۵ تحویل اورژانس هوایی ارومیه داده و در شرایط نرمال بیمار به ارومیه اعزام شد.

وی با بیان اینکه این دهمین اعزام از طریق اورژانس هوایی است که از مقصد سردشت به مراکز درمانی استان صورت گرفته، افزود: با توجه به بُعد مسافت شهرستان با مرکز استان و اورژانسی بودن بیماران و نیاز اعزام فوری به مراکز درمانی استان، اورژانس امداد هوایی نقش بزرگی در نجات جان این بیمار اورژانسی در اعزام به مراکز مجهزتر به سطح استان ایفا کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار