در روزهای تاسوعا و عاشورا صورت می‌گیرد:
مدیرگروه بهداشت محیط و حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: 70 تیم بازرسی در سطح استان در ایام محرم از ایستگاه‌های صلواتی نظارت می‌کنند که این تعداد در روزهای عاشورا و تاسوعا افزایش می‌یابد.
کد خبر: ۱۱۵۸۴۷
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۷ 21 October 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی علی‌اصغر حسنی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: 70 تیم بازرسی در سطح خراسان رضوی در ایام محرم از ایستگاه‌های صلواتی نظارت می‌کنند که این تعداد در صورت نیاز در روزهای عاشورا و تاسوعا به 120 تیم نیز افزایش پیدا می‌کند.

وی افزود: مجوز اصلی ایستگاه‌های صلواتی از لحاظ موقعیت مکانی و ترافیک را شهرداری می‌دهد، اما از نظر شرایط بهداشتی باید از دانشگاه علوم پزشکی استعلام بگیرند، بازرسان بهداشتی افرادی را که در ایستگاه‌ها کار می‌کنند از نظر بهداشت فردی، شرایط محیطی و آب مورد استفاده بررسی می‌کنند.

حسنی در خصوص کاهش روند مشکلات بهداشتی در ایستگاه‌های صلواتی نسبت به سال گذشته، اظهار کرد: برای کمتر شدن مشکلات، قبل از فعالیت این ایستگاه‌ها جلسات هماهنگی با سازمان‌های مختلف از طرف فرمانداری برگزار شده است.

مدیرگروه بهداشت محیط و حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خصوص استفاده از لیوان‌های شیشه‌ای، اضافه کرد: اگر ایستگاه‌ها امکانات شستشو، جمع‌آوری ظروف در همان محل و آب گرم را دارند، استفاده از این ظروف مشکلی ندارد.

وی عنوان کرد: استفاده از ظروف گیاهی در ایستگاه‌ها مورد تائید است همچنین به کارگیری لیوان‌های کاغذی مشکل خاصی ندارد، اما استفاده از ظروف پلاستیکی و لیوان‌های یک بار مصرف را به هیچ عنوان توصیه نمی‌کنیم.

حسنی با تاکید بر رعایت بهداشت در استفاده از قند، اظهار کرد: رعایت بهداشت در این مورد از انتقال برخی بیماری‌ها جلوگیری می‌کند.

مدیرگروه بهداشت محیط و حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: کسانی که ایستگاه صلواتی دارند باید آب لوله‌کشی سالم در اختیارشان باشد و حداقل شرایط بهداشتی را فراهم کنند همچنین مراکزی برای جلوگیری از انتقال بیماری آماده است تا برای کسانی که خدمات ارائه می‌دهند کارت بهداشت صادر کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار