مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی از آغاز اجرای طرح پویش «چشم به راهیم» هم زمان با سراسر کشور و بصورت وبینار در استان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۵۹۴۸۰
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۵ 18 March 2024

به گزارش تابناک خراسان شمالی، محمد مشتری در آیین آغاز به کار پویش «چشم به راهیم» که همزمان در سراسر کشور برگزار شد، گفت: امسال نقش اصلی و مهم بر عهده همراهان راننده است و یکی از اهداف پویش «چشم به راهیم» فرهنگ سازی و آگاهی بخشی به همراهان رانندگان است و به این منظور ما در این پویش کارگاه‌های آموزش ایمنی برای کودکان و خانواده‌ها برگزار می‌کنیم، در واقع می‌خواهیم کودکان را به عنوان همیاران راهدار معرفی کنیم، این بچه‌ها سفیران ایمنی در جاده‌ها هستند و امیدواریم با حضور همیاران راهدار، شاهد کاهش حوادث جاده‌ای باشیم.

وی با اشاره به تقارن ایام نوروز با ماه مبارک رمضان ادامه داد: این پویش در راستای حفظ جان مسافران و کاهش تصادفات طراحی شده و هموطنانی که از سراسر کشور به این استان سفر می‌کنند، توجه داشته باشند با رعایت نکات ایمنی و تذکرات راهداری، پلیس راه و دیگر دستگاه‌ها در مسیر می‌توانند سفر خوشی را تجربه کنند.

مشتری اظهار کرد: خط کشی، ساماندهی تابلو‌ها و علائم، شناسایی نقاط پرحادثه و آرام سازی مناطق مسکونی از جمله اقداماتی است که در راستای ارتقای ایمنی محور‌های استان انجام شده است.

وی افزود: تمامی دستگاه‌های خدمت رسان و اعضای کمیسیون ایمنی راه‌های استان در راستای مدیریت سفر و کاهش تصادفات قدم‌های مثبتی بر می‌دارند و امیدواریم خدمات شایانی برای کاربران جاده‌ای داشته باشیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی به موضوع توقف مسافران همراه با بازی و برنامه‌های سرگرم کننده کودکان نیز اشاره کرد و گفت: بعد از دو ساعت رانندگی ۱۵ دقیقه استراحت لازم و ضروری است لذا در مکان‌هایی که برای اجرای این پویش در نظر گرفته شده در حالی که کودکان مشغول بازی هستند، بزرگسالان هم به استراحت و و رفع خستگی می‌کنند، سپس به ادامه مسیر می‌پردازند و این امر در کاهش تصادفات نقش مهمی دارد.

مشتری با اشاره به لوگوی مشترک پویش «چشم به راهیم» که در سراسر کشور یکسان است، افزود: طی دو سال گذشته که این طرح اجرا شده اثرات مثبتی را به همراه داشته است.

برچسب ها: خراسان شمالی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار