مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان بوشهر گفت: شاخص ۹۸درصدی دسترسی به راه‌های روستایی در استان بوشهر این استان را درصدر کشور قرارداده است.
کد خبر: ۱۱۶۲۸۶۷
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۰ 16 April 2024

به گزارش تابناک بوشهر، عبدالکریم اخترشناس پیش از ظهر روز سه شنبه در گفتگو باخبرنگاران بااشاره به اینکه دولت سیزدهم عزم جدی برای توسعه راه‌های روستایی ومحرومیت زدایی داردگفت: از ابتدای این دولت تاکنون ۱۷۵کیلومتر راه روستایی در استان بوشهر احداث وبهسازی شده است. وی میانگین دسترسی راه مناسب روستایی در کشور را ۸۱درصداعلام کرد.

وی بابیان اینکه پرونده راه دسترسی آسفالته روستا‌های بالای ۵۰خانوار استان در سال گذشته به پایان رسیده افزود: آخرین پروژه محور ریز-سرچشمه پس از ۱۰سال رکود در هفته دولت به بهره برداری رسید.

اخترشناس، اولویت فعلی این بخش را تکمیل آسفالت راه دسترسی روستا‌های بالای ۲۰خانوار در استان عنوان نمود واضافه کرد:در حال حاضر ۳۸ پروژه راه روستایی با اعتباری بالغ بر ۴۰۰میلیارد تومان در دست اجراست و همچنین ۷۴کیلومتر از ۷روستاهم در دستور کار وتامین اعتبار است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا در بوشهر، قدیمی بودن ابنیه راه‌های روستایی در استان، عدم تامین مالی و اعتبار، ایمن سازی برخی از بزرگراه‌های استان، تردد ناایمن در سطح محور بوشهر دیر و محورشیف گناوه را از معضلات ومشکلات آن اداره کل عنوان نمود و افزود: در سال جاری اصلاح نشتی‌های جم به سیراف، آغاز پروژه پل گشوئی واصلاح پیچ‌های جاشک با اعتباری بالغ بر۷۶۰میلیارد تومان در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان از رشد ۶۵درصدی جابجایی مسافر در طرح نوروزی امسال خبردادوگفت: در طرح نوروزی امسال تعداد۲۹۷هزار و۳۴۱مسافر استان باناوگان حمل ونقل جاده‌ای جابجاشدند که ۷۵درصد اتوبوس، ۲۴درصدمینی بوس و۱درصدسواری بوده است.

وی از حذف ۱۰نقطه پر تصادف، تعداد۱۶نقطه پرحادثه دارای مصوبه در استان، نصب ۱۸کیلومتر حفاظ بتنی (نیوجرسی) بجای گاردریل باهدف کاهش تصادفات رخ به رخ خودرو‌ها درمحور‌های پرتردد خبردادوافزود: اجرای ۱۵کیلومتر روشنایی طولی جاده‌های استان، خط کشی ۵هزارکیلومتر جاده‌های استان و نصب ۲۰هزار علایم جاده‌ای از دیگر اقدامات این اداره کل بوده است.

اخترشناس از کاهش ۶درصدی تلفات موتورسواری در سال گذشته خبردادوگفت: در بخش حمل کالا در سال گذشته ۹میلیون و۲۰۰هزارتن کالا در استان جابجا شده است که افزایش ۵درصدی رانشان می‌دهد.

برچسب ها: بوشهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار