معاون امور صنایع سازمان صمت قزوین گفت: از فروردین سال جاری تاکنون ۴۳ پروانه بهره‌برداری جدید در شهرک‌های صنعتی قزوین به ثبت رسیده که بیشتر این پروانه‌ها مربوط به حوزه صنایع شیمیایی و پلیمری است.
کد خبر: ۱۱۶۶۴۵۸
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۰ 11 May 2024

به گزارش تابناک قزوین، محمدتقی میرزا عباسی در خصوص تعداد شهرک و واحد‌های صنعتی در قزوین اظهار کرد: در استان قزوین ۲۰ شهر صنعتی، شهرک صنعتی و ناحیه صنعتی فعال وجود دارد که چهار شهرک آن خصوصی ۱۶ شهرک دولتی هستند؛ هم‌اکنون نیز ۳ هزار و ۷۴۷ واحد صنعتی در قزوین فعالیت می‌کنند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: از فروردین ۱۴۰۳ تاکنون ۴۳ پروانه بهره‌برداری جدید در شهرک‌های صنعتی قزوین به ثبت رسیده که بیشتر این پروانه‌ها مربوط به حوزه صنایع شیمیایی و پلیمری است.

معاون امور صنایع سازمان صمت قزوین درباره واحد‌های غیرفعالی که در سال گذشته به چرخه تولید بازگشتند، بیان کرد: ۵۳ واحد صنعتی در سال گذشته به چرخه تولید بازگشتند که ۴۳ واحد آن داخل شهرک و ۱۲ واحد خارج از شهرک قرار داشتند؛ هم‌اکنون نیز بالغ‌بر ۹۰ هزار نفر در واحد‌های صنعتی قزوین مشغول فعالیت هستند.

وی گفت: ما برای بازگرداندن واحد‌های صنعتی غیرفعال جلساتی برگزار می‌کنیم تا مشکلات واحد‌ها احصا گردد، رفع مشکل صورت گیرد تا به چرخه تولید بازگردند، در این امر نیز از دستگاه‌هایی، چون شرکت شهرک‌ها، استانداری و دادگستری کمک می‌گیریم تا روند بازگشت واحد‌های غیرفعال به چرخه تولید با سرعت بیشتری صورت گیرد.

عباسی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به جلسات برگزار شده و احصای مشکلات بیشترین مشکل واحد‌های صنعتی غیرفعال در قزوین عقب ماندن از تکنولوژی و ماشین‌آلات قدیمی است چراکه رقبای آن‌ها با تکنولوژی جدید به روی کار آمده‌اند و واحد‌های قدیمی غیرفعال شده‌اند.
/ایسنا

برچسب ها: قزوین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار