امام جمعه موقت مشهد:
امام جمعه موقت مشهد با بیان اینکه افق دید عاشورا نجات تمام بشریت است، گفت: هرچه در این نظام نجات انسان‌ها هدف باشد، موفق‌تر هستیم، راه نجات بشریت را ایران فهمیده است، چراکه به عاشورا متصل است.
کد خبر: ۱۱۶۶۹۸
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۴ 23 October 2015
حجت‌الاسلام محمدباقر فرزانه در حرم مطهر رضوی و در جمع پرشور زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی اظهار کرد: عظمت و بزرگی واقعه عاشورا هرچه از زمان وقوعش می‌گذرد در دل‌ها بیشتر مطرح می‌شود.

وی ادامه داد: اگر نگاهی به ایران اسلامی کنید و حضور جوانان در مراسم عاشورا را با 20 سال قبل مقایسه کنید، قابل مقایسه نیست در حالی که در آن سال‌ها جوانان با هجمه‌های جنگ نرم مواجه نبودند اما امروز جوانان روز به روز عاشورایی‌تر می‌شوند.

امام جمعه موقت مشهد با بیان اینکه عاشورا چند عنصر ثابت دارد که از بین نمی‌رود، افزود: نخستین نکته حق بودن این واقعه است که هر نهضتی که متناسب با روح ، عقل و فطرت انسان باشد حق است و بنابراین عاشورا حق است.

وی با تاکید بر اینکه حق آن حرکتی است که به نفع هرکس که انسان است باشد، عاشورا به نفع بشریت است و نه اینکه فقط به نفع مسلمانان و یا شیعیان باشد، سود عاشورا به نفع بشریت است و و در این واقعه به نیاز انسان یعنی آزادی توجه شده است ادامه داد: همه انسان‌ها به ارتباط با خدا نیازمندند و عاشورا ارتباط انسان را خدا محکم می‌کند.

وی با اشاره به اینکه همه انسان‌ها به عدالت نیاز دارند، افزود: عاشورا مبارزه با ظلم را مطرح می‌کند و مواردی را مطرح می‌کند که مورد نیاز واقعی انسان است.

امام جمعه موقت مشهد تاکید کرد: حق نهضتی است که هماهنگ با حرکت عالم است، همه چیز در خدمت عاشوراست و آن را بزرگ می‌کند.

فرزانه با اشاره به اینکه امامت عاشورا با امام حسین(ع) است، گفت: هدف از قیام امام حسین(ع) چیزی جز نجات انسان نیست.

وی تصریح کرد: افق دید عاشورا نجات تمام بشریت است، امام حسین(ع) راه نجات انسان را به خوبی می‌داند، چراکه حرکت امام حسین(ع) متکی از وحی و سنت پیامبر(ص) بود.

امام جمعه موقت مشهد اظهار کرد: امام حسین(ع) در راه نجات انسان انگیزه‌ای الهی داشت، در حرکت عاشورا از هیچ انسانی چیزی نخواسته است،‌ امام حسین(ع) در این قیام همه چیز خود را تقدیم کرد.

فرزانه با بیان اینکه هر چه بیشتر این موارد در ملت، نظام و امام بیشتر باشد، ملت به عاشورا نزدیک‌تر می‌شود یادآور شد: هر چه در این نظام نجات انسان‌ها هدف باشد، موفق‌تر هستیم، راه نجات بشریت را ایران فهمیده است چون به عاشورا متصل است.

وی ادامه داد: ایرانی از درون می‌جوشد و وظیفه الهی خود را انجام می‌دهد، اگر سردار همدانی در سوریه به شهادت می‌رسد بر اساس انگیزه الهی است.

امام جمعه موقت مشهد با بیان اینکه ایرانی اثبات کرده است برای انقلاب خودش از همه چیزش می‌گذرد، تصریح کرد: همانطور که عاشورا هر روز دل‌های جدیدی را فتح می‌کند اگر نظام ایران این خصایص عاشورا را تقویت کند، روز به پیروزتر است و آینده عاشوراست.

وی با بیان اینکه گاهی انسان احساس می‌کند مردم عاشورایی‌تر از مسئولان عمل می‌کنند و آمادگی بیشتری دارند نسبت به برخی از مسئولان، البته این نقطه قوی است لذا هر مسئولی بتواند خود را با انسان‌ها تطبیق دهد، باقی می‌ماند توضیح داد: رمز و راز بقای این نظام در این است که حق باشیم و اتصال را به حرکت عاشورا بیشتر کنیم.

امام جمعه موقت مشهد در پایان به دیگر خصوصیات قیام عاشورا اشاره کرد و گفت: ایمان از روی شعور و معرفت و ایمان راسخ، عشق به عنوان موتور محرکه که نمی‌گذارد انسان آرام و کند شود، ایثار و مجاهدت، بلندهمتی، بصیرت، اقدام کمک به حق در شرایط ویژه از جمله این موارد است.

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار