«حسين فهميده» قاسم كربلاي دفاع مقدس، از آن بزرگاني بود كه" طي الارض" كرده، ره صد ساله را يك شبه مي پيمايند ... و اما فهمیده، دیروز حسینی شد و ماند و ايران به هر زمان و به هرگونه، "فهمیده" هایی می خواهد که زبان زمان و نیاز زمین خویش را بشناسند!
کد خبر: ۱۲۰۴۲۵
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۹ 30 October 2015
برخی ها جوهر و گوهر زمان را در نمی یابند لذا پیر می شوند اما بزرگ،نه! دلیلش هم این است که درنمی یابند طول زندگي چندان مهم نيست كه عرض زندگي! در عرض زندگي است كه اندازه انسانيت افراد و ميزان اثرگذاري آنها در فرآيند كمال بخشي انساني مشخص مي شود. بسيارند كه عمر از يك قرن مي گذرانند اما به اندازه يك قران، ارزشي بر انسانيت نمي افزايند اما هستند بزرگاني كه قبل از آنكه «شناسنامه» بزرگي آنها را نشان دهد، «شناسه هاي» انساني آنها را در اوج به تماشا مي گذارد و از آنها اسوه هايي فرازماني مي سازد.

«حسين فهميده» قاسم كربلاي دفاع مقدس، از آن بزرگاني بود كه" طي الارض" كرده، ره صد ساله را يك شبه مي پيمايند و در عرض زندگي خود «انسان كمال يافته» را عرضه مي كنند و خود مدل اينگونه انسان شده و فراديد نسل پويا و جوياي امروز و فردا قرار مي گيرند و نسل ها را در عصرها به سمت چگونه زيستن و چگونه مردن هدايت مي كنند.

نقش «فهميده» ها فراتر ازآنكه نظامي باشد درنظم ساختاري انساني خود را به تماشا مي گذارد و اين نقش است كه هندسه مسئوليتي ما را مشخص مي كند پس بايد به ياد اين بود كه شهيدان چه نقشي داشتند و ما چه مسئوليتي در قبال خون آنان داريم.

اين مسئوليت شناسي بايد ما را به مسئوليت پذيري هم بكشاند تا در برابر آنچه مسئوليم كم نگذاريم به ياد داشته باشيم فهميده ها براي چه اهدافي به خون خفتند و امروز به روي لاله هاي روئيده  از انديشه واهدافشان پا نگذاريم. آنها نرفتند كه برخي ماندگان وامانده جناحي از خون آنها سوء استفاده كنند!

نرفتند كه كساني بمانند و در رفتن آنها سود خويش را بجويند و عافيت آباد خود را بر آنها بنا كنند بلكه حقیقت این است که ما بالاترين سرمايه ها را به خاطر اين كشور از دست داده ايم، اينها براي حفظ اصل نظام رفتند و ادامه راه آنان اين است كه از انقلاب و مرز و بوم دفاع كنيم آنها رفتند تا كرامت ايراني محفوظ بماند و كسي به نخوت و غرورو تكبر براين خاك خدايي گام ننهد و حرمت انسان را به عنوان ناموس خلقت لكه دار نكند. آنها رفتند تا بيگانه براين ملك چنگ نيندازد و صد البته خودي نيز بساط ویژه خواری پهن نکند و یادش بماندکه  بايد حرمت اين خونها را با حرمت نهادن به اهداف آنها پاس بدارد و گذراندن كم هزينه تر انقلاب و ايران از دالان هاي توطئه جهاني و تكريم مردم و حرمت گذاري حقوق آنها از جمله اهداف عدالت خواهانه شهدا است كه واجب الحرمه و واجب الرعايه است.

پس پاس بداريم اين حرمت را و اين اهداف را مخصوصا دراين سخت هنگامي كه دشمن طرح نو در می اندازد و برخی "فهم ناکرده " درس فهمیده، پنجه در روی سرداران دیپلماسی می زنند که فرزندان انقلاب و چه بسا ادامه دهندگان "صراط مستقیم " شهیدانند. بگذریم، امروز باید هوشیاری افزون کرد باید بر اساس تکلیف، نقش عاشورایی خود را در هندسه امروز تعریف کرد چنانکه فهمیده، دیروز حسینی شد و ماند تا چراغ امروز و فردای ما باشد، چه  ايران به هر زمان و به هرگونه، "فهمیده" هایی می خواهد که زبان زمان و نیاز زمین خویش را بشناسند و با فهم کمال یافته و رفتار به تعالی رسیده حق میهن شهیدان را در جهان احیا و احقاق کنند.
فهمیده امروز بهترین تصمیم را در دشوار ترین شرایط می گیرد، بی غوغا و هیاهو، با متانت و برنامه ریزی ...
غلامرضا بنی اسدی - تابناک خراسان رضوی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار