مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: نمایشگاه عکس بارگاه ملکوتی حضرت علی(ع) در راستای توسعه هنرهای دینی توسط وزارت ارشاد، تلفیقی از هنر دینی و معماری اسلامی است.
کد خبر: ۱۲۱۸۰۳
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۹ 01 November 2015
سید سرابی در حاشیه مراسم افتتاحیه نمایشگاه عکس بارگاه ملکوتی حضرت علی(ع) در نگارخانه رضوان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای نخستین‌بار است که طرحی را در دبیرخانه فرهنگ عمومی مبنی بر برگزاری این نمایشگاه به صورت چرخشی در استان‌های کشور تدوین کرده است.

وی با اشاره به اینکه خراسان رضوی شانزدهمین استان میزبان این نمایشگاه در کشور محسوب می‌شود، تصریح کرد: این نمایشگاه نه تنها فرصت خوبی برای علاقه‌مندان به هنرهای ایرانی اسلامی را فراهم می‌کند، بلکه برای هنرجویان، دانشجویان و پژوهشگران معماری اسلامی نیز زمینه مناسبی را برای بازدید آنها از آثار فاخر هنر دینی ایجاد می‌کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی افزود: یکی از موضوعات مورد توجه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توسعه هنرهای دینی است و چنین نمایشگاهی که حاوی عکس‌هایی با مدل‌های ویژه است، به‌کارگیری یکی از قالب‌های هنری است که می‌تواند به توسعه ارزش‌های دینی و معماری ایرانی اسلامی کمک قابل توجهی کند.

سرابی خاطرنشان کرد: نمایشگاه عکس بارگاه ملکوتی حضرت علی(ع) در راستای توسعه هنرهای دینی توسط وزارت ارشاد، تلفیقی از هنر دینی و معماری اسلامی است.

وی پیرامون برنامه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد برای حمایت‌های موردی از هنرمندانی که در فضای هنر دینی فعالیت دارند، بیان کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی علاوه بر برگزاری نمایشگاه‌ها و جشنواره‌های تخصصی که زیر نظر معاونت سینمایی و هنرهای تجسمی انجام می‌شود، حمایت‌های موردی نیز از هنرمندان انجام می‌دهد.

گفتنی است، نمایشگاه عکس از بارگاه ملکوتی حضرت علی(ع) تا 14 آبان در نگارخانه رضوان واقع در کوهسنگی 17 برگزار می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار