معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: هرگونه تبلیغات موسسه ها و آموزشگاههای آزاد در باره صدور و یا ارایه دیپلم به شهروندان ممنوع است.
کد خبر: ۱۲۲۰۸۵
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۵ 01 November 2015
به گزارش روز یکشنبه خبرنگار ایرنا ، شهداد عبداللهی خانقاه افزود: برخی از موسسه ها و آموزشگاه های آزاد با عناوین فریبنده از قبیل 'دیپلم آسان و دیپلم فوری ' با سود جویی سعی در جذب افراد متقاضی دیپلم هستند اما این اقدام تبلیغی آنها ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد .
وی بیان کرد: بر اساس قانون هیچ یک از آموزشگاه های آزاد مجاز به صدور دیپلم رسمی نیستند و حتی آموزشگاه هایی که از وزارت آموزش و پرورش مجوز فعالیت دریافت کرده اند، بر اساس قانون تنها مجاز به برگزاری کلاس های آموزشی و تکمیلی هستند.
عبدالهی افزود: تمام پروسه آموزش و صدور گواهی و دیپلم دانش آموزان بازمانده ازتحصیل باید از طریق فرآیندهای قانونی و قوانین جاری آموزش و پرورش صورت پذیرد و چنانچه گزارشی از این مراکز مبنی بر صدور دیپلم عنوان شود با آنها طبق قانون برخورد می شود.
وی با اشاره به اینکه بیشتراین آموزشگاهها و موسسه ها فقط برای ارائه خدمات آموزشی در زمینه مهارت های استاندارد مصوب مجوز دارند ، گفت: این موسسه ها نباید از عناوینی مانند' ارایه دیپلم آسان، دیپلم کاردانش و موارد مشابه 'در تبلیغات خود استفاده کنند.
وی ادامه داد : این عناوین فقط در حیطه وظایف آموزش و پرورش بوده و فرایندهای خاصی برای صدور مدارک تحصیلی وجود دارد.
معاون آموزش متوسطه اداره کل با بیان اینکه چنین موسسه هایی فقط با هدف سودجویی اقدام به تبلیغات و فعالیت در زمینه ارائه مدرک تحصیلی می کنند ، افزود: کسانی که به هر عنوان به این نوع تبلیغات اعتماد می کنند قطعا در آینده مشکلات بیشتری را از حضور در کلاس درس و طی نمودن زمان و فرآیندهای قانونی متحمل خواهند شد.
عبداللهی اضافه کرد: بازماندگان از تحصیل برای دریافت دیپلم رشته های نظری، فنی و حرفه ا ی و کاردانش باید در مدارس بزرگسالان و راه دور آموزش و پرورش ثبت نام کنند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار