مدیر کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری خراسان رضوی :
مدیر کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری خراسان رضوی خواسته تا سپرده گذاران میزان منحله، از شنبه 16 آبان ماه به مدت 20 روز کاری با مراجعه به شعب مربوطه(میزان قدیم و صادرات جدید) اقدام به افتتاح حساب کنند.اما بواقع چرا؟! و چگونه می‌توان حساب باز کرد؟!
کد خبر: ۱۲۲۲۱۷
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۰ 02 November 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی، دغدغه و اهتمام ارزشمند مدیران کشوری و استانی در راستای رفع مسائل میزان در ماه‌های اخیر اگرچه مشهود بوده است اما به نظر می رسد گره کور میزان را از منظر بیرونی و از نگاه سپرده گذاران این موسسه باسابقه و البته منحله ، عملا هنوز نگشوده است به طوریکه بواقع این روزها بسیاری از آنان دیگر نمی دانند که کجا و روی چه چیزی می توان حساب باز کرد!

بنابراین گزارش درخواست افتتاح حساب مجدد از سپرده گذاران میزان در حالی مطرح می شود که بواقع مشخص نیست که چرا باید باز حساب باز کرد ؟! و اگر قصد خریدن زمان در بازه ای 20 روزه نیست چرا باید چنین اولویتی مطرح شود ؟!

و مگر نمی‌شود همانند چند ماه اخیر عمل کرد ؛ همانگونه که تعداد زیادی از مشتریان میزان که زیر 2میلیون تومان پول در میزان، داشتند با یک معرفینامه یا تاییدیه و مدارک شناسایی پولشان را از صادرات گرفتند و اینک چه شده که افتتاح حساب مجدد آن هم در مدت 20 روزه پیش از برنامه ریزی برای پرداخت مطالبات به عنوان الزام، مطرح می شود و عملا باز هم خبری از پرداخت مطالبات نیست؟! براستی مگر چه اتفاق خاصی و برای چه کسانی در این مدت قرار است بیفتد و آیا بهتر نبود پرداخت بخشی از دیون ولو همزمان با افتتاح حساب جدید برنامه ریزی شود ؟! و صدها سئوال دیگر از این دست که شایسته است، شفافسازی و تشریح شود.

در عین حال ، علی رسولیان با اعلام خبر فوق باز هم بدون توضیح هر زمان مشخص دیگری افزوده است: جدول زمان بندی پرداخت وجوه سپرده گذاران در تعاونی منحل شده میزان از سوی بانک صادرات اعلام می شود.

مدیر کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری خراسان رضوی با تلاش ها و پیگیری های به عمل آمده و اجماعی که در سطح ملی و استانی صورت گرفت، تمام دارایی ها، بدهی ها و کارکنان تعاونی منحل شده میزان در چارچوب تعریف شده حقوقی و بانکی که متضمن حقوق سپرده گذاران، کارکنان و سهامداران است به بانک صادرات واگذار شد.

وی ضمن تقدیر از تلاش های استاندار محترم و ستاد تدبیر و هیئت تسویه، اظهار کرد: سپرده گذاران برای دریافت وجوه خود از مراجعه زود هنگام به شعبه های بانک صادرات خود داری کنند.  مدیر کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری خراسان رضوی خاطر نشان کرد: طبق تفاهم صورت گرفته تمام شعبه های موسسه میزان به نام بانک صادرات تغییر نام خواهد یافت و کارکنان در آن مستقر خواهند شد.

رسولیان ادامه داد: سپرده گذاران از شنبه  16 آبان ماه به مدت 20 روز کاری با مراجعه به شعبه های مربوطه اقدام به افتتاح حساب کنند. 

وی تاکید کرد: نحوه باز پرداخت وجوه از طریق پیامک، ایمیل و اطلاعیه های صادر شده بانک صادرات به اطلاع سپرده گذاران خواهد رسید.

مدیر کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری خراسان رضوی ضمن تقدیر از صبر و شکیبایی مردم، از آنان خواست به بانک صادرات فرصت دهند تا در یک بازه زمانی منطقی به حل و فصل موضوع بپردازد.  

در صورت احراز شرایط بانک صادرات قرارداد می بندد

در نامه مدیر عامل بانک صادرات ایران به سازمان بورس تاکید شده است که در صورت احراز شرایط بانک صادرات قرارداد با میزان منعقد خواهد کرد. به گزارش اخبار بانک در بخشی از این نامه آمده است: «با توجه به توافقات به عمل آمده و در صورت احراز شرایط ( مد نظر بانک صادرات) مقرر شده بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در راستای مدیریت ریسک نقدینگی، خط اعتباری با نرخ مناسب به این بانک اختصاص دهد که در این صورت بر روند فعالیت بانک تاثیر مثبت خواهد گذاشت.
 بدیهی است هرگونه قراردادی که بین این بانک با هیئت تسویه موسسه مذکور منعقد شود در اختیار آن سازمان( بورس) قرار خواهد گرفت.»در پی انتشار این نامه رئیس شورای هماهنگی بانک های خراسان رضوی در گفت و گو با روزنامه خراسان با اظهار بی اطلاعی از این نامه گفت: شورای ملی پول و اعتبار بیان کرده است که میزان به صادرات واگذار و این موضوع در رسانه ها منتشر شده است.
علی صادقی افزود: این موضوع را از مدیر کل امور اقتصادی بپرسید چون استانداری نیز این مسئله واگذاری را اعلام کرده است.
رسولیان ، مدیر کل امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی نیز در پاسخ به ما اظهار کرد: بانک صادرات با بانک مرکزی برای بحث واگذاری میزان توافق کرده است و از دو روز گذشته جلسات پیگیری و برنامه ریزی با مدیران تسویه و مدیران بانک صادرات در تهران و مشهد شروع شده و کارهای اجرایی آن در حال پیشرفت است.
وی افزود: این توافق انجام شده و بانک مرکزی اطلاعیه رسمی داده است  البته شرایطی در پس این توافق وجود دارد و این طور نیست که بانک صادرات شرط و شروط جدیدی بیان کند.

بانک صادرات زیر توافق با بانک مرکزی نمی زند

یک منبع آگاه در بانک صادرات ایران نیز در گفت و گو با خراسان با تایید نامه مدیرعامل بانک صادرات به سازمان بورس گفت: موضوع تقبل تعهدات میزان پروژه سنگینی است و زیرساخت های آن باید ایجاد شود و نباید انتظار داشت یک روزه این موضوع حل شود اما مردم مطمئن باشند که کار انجام می شود و قرارداد با الزامات خود بومی سازی و انجام می شود.
وی تصریح کرد: قرارداد واگذاری میزان با بانک صادرات منعقد و رسانه ای می شود و این طور نیست که ما زیر توافق با بانک مرکزی بزنیم.
در همین ارتباط حجت الاسلام‌والمسلمین محمد رجایی نماینده مجلس در گفت‌وگو با ایسنا از اعطای خط اعتباری 5 هزار میلیارد ریالی از سوی  بانک مرکزی به بانک صادرات خبر داد.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
حیدر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۱
اگرقصد فریب وبازی ندارندخودشان یک روزه حسابهارامنتقل کنند اینها دارند باشعورمابازی می کنند مگر مابه میزان برویم غیرازحساب بازکردن گزینه دیگرهم داریم می خواهند تاانتخابات ماراسرگرم کنندمیزان دردادگستری شعبه داشت هنوزهم کناردادگستری است بی مجوزنبوده است
عبدالله
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۱
آقای استاندار تا کی شعار!!!؟؟؟کمی به فکر مردم باشید.
اکبر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۲
نه !!! تابلوهای میزان امروز عوض شد ایشا... یه کارایی دارن میکنن 111
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار