یک کارشناس تغذیه و رژیم درمانی گفت: برای تقویت سیستم ایمنی بدن باید از مصرف شیرینی ها و قندهای ساده همانند انواع نوشابه ها و شکلات ها پرهیز کرد.
کد خبر: ۱۲۲۲۲۶
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۱ 02 November 2015
یک کارشناس تغذیه و رژیم درمانی گفت: برای تقویت سیستم ایمنی بدن باید از مصرف شیرینی ها و قندهای ساده همانند انواع نوشابه ها و شکلات ها پرهیز کرد.

مریم شیرمستی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تاکید براینکه قندها و شیرینی های ساده بر سیستم ایمنی بدن تاثیر می گذارد به بایدها و نبایدهای تغذیه ای برای تقویت سیستم ایمنی بدن در فصل سرما پرداخت.

وی ادامه داد: رژیم غذایی باید به گونه ای باشد تا با تقویت سیستم ایمنی بدن از سرماخوردگی در امان شویم.

شیرمستی اظهار کرد: برای رسیدن به این هدف مصرف مرکبات این فصل همانند لیموترش، لیموشیرین، پرتقال و نارنگی توصیه می شود.

وی با تاکید براینکه وجود ویتامین ث در این مرکبات ایمنی بدن را تقویت می کند افزود: وجود ویتامین ث در رژیم غذایی طول مدت عمر بیماری ها به ویژه سرماخوردگی و آنفولانزا را کوتاه می کند و باز هم استفاده از این میوه ها به دلیل نارنجی بودن رنگ آن در تقویت بینایی و دید چشم تاثیرگذار است.

به گفته این کارشناس تغذیه و رژیم درمانی، سیب در این فصل بهترین میان وعده برای دانش آموزان است و مصرف آن در زنگ تفریح مدارس توصیه می شود.

شیرمستی تصریح کرد: سیب در کاهش کلسترول و عملکرد بهتر تیروئید اثرگذار است و در این میان مصرف ماهی یک تا دو بار در هفته به همراه روغن زیتون برای تقویت سیستم ایمنی بدن پیشنهاد می شود.

وی یادآور شد، دمنوش نعنا و عسل جایگزینی مناسب برای چای در فصل پاییز است و موجب ضدعفونی شدن سیستم گوارش و دستگاه تنفسی می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار