با اتصال خط لوله ششم به سوم ودهم سراسری؛
انجام بخش‌های پایانی عملیات اتصال خط لوله ششم به سوم ودهم سراسری انتقال گاز ضمن افزایش اطمینان تامین گاز شبکه انتقال گاز کشور، قدرت مانور عملیاتی شبکه را نیز بهبود بخشید.
کد خبر: ۱۲۲۳۱۰
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۸ 02 November 2015
تابناک بوشهر: علی نصیحت‌کن مدیرمنطقه ۱۰عملیات انتقال گاز با اشاره به راه‌اندازی فازهای جدید مجتمع پارس جنوبی اظهار کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده اجرای اتصال خط لوله ششم سراسری به خطوط سوم و دهم به منظور انتقال تولیدات فازهای توسعه ای پارس جنوبی در دستور کار اجرایی این منطقه قرار گرفت.

نصیحت‌کن افزود: اجرای این عملیات طی دوبخش برنامه ریزی شد که در مرحله نخست پس ازایمن نمودن و انجام مراحل برشکاری خط با نصب یک سه راهی ویک شیر ۵۶ اینچ به پایان رسید.

 وی ادامه داد: به منظور بهره‌برداری از این انشعاب بخش دوم این عملیات نیز از ۲۵ مهرماه سال جاری آغاز شد که درحال حاضر تمامی مراحل ارتباطی این انشعاب به پایان رسیده است.

مدیرمنطقه ۱۰عملیات انتقال گاز تصریح کرد: با بهره برداری از این رابط علاوه بر افزایش پایداری و ضریب اطمینان تامین گاز، ظرفیت انتقال گازکشور نیز توسعه ای قابل توجه خواهد یافت.

وی با اشاره به اتصال سه خط لوله با قطر ۵۶ اینچ  و انجام کار در همجوار خطوطی گازدار، تاکید کرد: انجام این عملیات از حساسیت بالایی نسبت به سایر پروژه ها برخوردار بود که با انجام ارزیابی ریسک و تدابیر اندیشیده شده توسط کارشناسان واحد بهداشت، ایمنی و محیط زیست منطقه تمامی خطرات احتمالی مورد بررسی قرار داده شد و شرایط ایمنی لازم با تحقق شعارایمن فکرکنیم، ایمن عمل کنیم فراهم شد.

نصیحت کن از اجرای عملیات اتصال خط لوله ششم به سوم ودهم سراسری انتقال گازبعنوان یکی از زیرساخت های مهم و تاثیر گذار برای تامین گاز کشور درشرایط سخت زمستان نام برد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار