معاون شهرسازی و معماری شهردار مشهد گفت: طرح جامع کلانشهر‌ مشهد با حضور بیش از 25 میلیون زائر و 3 میلیون شهروند متأسفانه هنوز بلاتکلیف است.
کد خبر: ۱۲۲۸۰۹
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۹ 03 November 2015
محمدرضا حسین‌نژاد در نشستی خبری با بیان اینکه طرح جامع شهر مشهد به تصویب رسیده اما متأسفانه نهایی نشده و به حوزه سیاسی و تقسیمات کشوری وزارت کشور سپرده‌ شده‌است، افزود: طرح جامع کلانشهر‌ مشهد با حضور بیش از 25 میلیون زائر و 3 میلیون شهروند متأسفانه هنوز بلاتکلیف است.

پیشرفت فیزیکی نوسازی بافت پیرامونی حرم رضوی زیر 50 درصد

وی با بیان اینکه ‌پیشرفت فیزیکی بافت پیرامون حرم رضوی ‌زیر 50 درصد است، اظهار داشت:‌ در تصویب طرح جامع شهر مشهد با حفظ هویت شهری قرار بر این شده تا تراز فیزیکی صفر بافت پیرامونی حرم رضوی برداشته و محیط 300 هکتاری بافت پیرامونی حرم رضوی تا 800 هکتار توسعه یابد.

منطقه گردشگری هفت‌حوض آماده سرمایه‌گذاری

وی با بیان اینکه ‌بیشتر زائران و گردشگران به طرقبه و شاندیز توجه دارند، تصریح کرد: ‌امروز منطقه ملی گردشگری هفت‌‌حوض با 2 هزار هکتار وسعت و مجوز 200 هکتاری منطقه نمونه گردشگری در حال‌ توسعه است که نیازمند سرمایه‌گذاری بیشتر بخش خصوصی در این زمینه هستیم.

خط کش ما قانون است

وی در مورد آخرین وضعیت ارتفاعات جنوبی شهر مشهد نیز گفت: بعد از نشست مشترک امام‌ جمعه مشهد، استاندار خراسان رضوی و شهردار مشهد بنا بر این شد به‌ منظور حفظ ریه تنفسی شهر مشهد هیچ‌گونه مجوز ساخت ‌و ساز در این ارتفاعات صادر نشود و 17 مورد ساخت‌ و ساز در این ارتفاعات طی یک سال اخیر تخریب‌ شده و اجازه هیچ تصرفی در این ارتفاعات داده نمی‌شود.

وی با بیان اینکه ‌تمام تخریب‌های انجام‌ شده با مجوز ‌و پس از بازنگری در کمیسیون ماده پنج حکم تخریب برای آنها صادر شده‌است، تأکید کرد: خط‌کش شهرداری قانون است و در اجرای قانون افراد حقیقی و حقوق برای ما هیچ فرقی ندارد.

معاون معماری و شهرسازی شهردار مشهد در ارتباط با آخرین وضعیت نوسازی بافت فرسوده آبکوه نیز گفت: برای رفاه بیشتر مردم قطعات 500 متری به چند خانواده از همان منطقه آبکوه داده‌می‌شود که این مهم با استقبال آنها نیز مواجه شده‌است.

پیشرفت 80 درصدی نوسازی بافت فرسوده عامل

وی تصریح کرد: پیشرفت بافت فرسوده عامل به 80 درصد رسیده و مداخله فقط در حد جداره بوده و برای سرمایه‌گذاران نیز زمین و پروانه در این محدوده در نظر گرفته‌ شده‌است.

معاون معماری و شهرسازی شهردار مشهد در مورد ورودی‌های شهر مشهد نیز گفت: قرار بر این شده مدیریتی مستقل برای محور آزادی تشکیل شود تا با ایجاد این مدیریت ورودی محور آزادی توسعه یابد.

حسین‌نژاد در مورد کارخانه‌های غرب مشهد نیز اظهار کرد: صنایع محور غرب با یک سری قیودی می‌توانند فعال باشند که یکی از مهم‌ترین قیدهای عدم آلودگی صوتی و زیست‌ محیطی است.

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار