دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه:
دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه با اشاره به اینکه دشمن میزان فهم ما از دین را مورد تهاجم قرار می‌دهد، گفت: نخستین دغدغه جوان شیعه بیداری اسلامی است و در این راستا باید تجربه انقلاب اسلامی را به نسل جوان منتقل کرد.
کد خبر: ۱۲۴۱۴۲
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۶ 05 November 2015
محمدجواد لاریجانی در سلسله نشست‌های بزم اندیشه با موضوع «توطئه نفوذ و ابعاد آن» در موسسه خدمات مشاوره و جوانان آستان قدس رضوی اظهار کرد: دین چند پایه از جمله نماز، روزه، حج، زکات و ولایت دارد که ولایت نیز باید در کنار سایر موضوعات مورد توجه مردم قرار بگیرد به طوری که اگر فردی نماز و روزه خود را بجا می‌آورد اما نسبت به حکومت کشور و ولایت نظر خاصی ندارد یعنی دین وی کامل نیست.
وی با اشاره به اینکه جای مکتب اهل بیت (ع) پرشدنی نیست، تصریح کرد: فهم از دین ساده نیست چراکه مردم باید دین را درست متوجه شوند و اگر ایران امروز در حوزه پیشرفت و فناوری پیشتاز بوده به علت فهم آن از دین و مکتب اهل بیت (ع) است.
دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه با تاکید بر اینکه مسئولان ما نباید به آمریکا اعتماد کنند، خاطرنشان کرد: با وجود اینکه برخی از شبهات، اسلام را تنها در بخش خصوصی زندگی و قدیمی عنوان کردند اما اسلام نه تنها زنده است بلکه خصوصی و عمومی ندارد.
لاریجانی با اشاره به اینکه نسل جوان باید از تجربه ملت ایران در پیروزی انقلاب اسلامی برخوردار شوند، افزود: متاسفانه برخی از غربی‌ها شبهه‌ای را مبنی بر خشونت دین اسلام به علت آغاز آن در میان اعراب عنوان کردند که این امر به شدت اشتباه است.
وی تاکید کرد: ما باید این تجربه را خوب بشناسیم چراکه توفیقات آن سبب شده که ایران اسلامی برای همه جهان مهم باشد و مساله نفوذ برای آن مطرح شود.
دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه خود را مخالف منطق برد برد دانست و بیان کرد: باید این تئوری به رفع تجاوز تغییر کند و اگر امروز ایران اینقدر قدرتمند شده که دشمن به خیال اشتباه خود قصد دارد ساق پای آن را بشکند، به علت توفیق در تجربه ملت ایران است چرا که دموکراسی‌های غربی نیز در طول 500 سال توانستند قدرت را به دست بگیرند اما کشور ما در طول 37 سال به موفقیت‌ها و پیشرفت‌ها در کنار قدرت دست یافته است.
لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود به دانش، شجاعت و هوشمندی بسیار مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: ایشان در فاجعه منا خلاف وزیر مصر در مقابل عربستان خروشیدند چرا که وزیر مصر با وجود بیش از 200 جانباخته این کشور در فاجعه منا به علت اینکه جیب‌هایش از دلار پر شده بود حتی از عربستان برای این مدل میزبانی تشکر هم کرد.
وی با اشاره به اینکه دشمن نه تنها مخلوق توهم نیست بلکه یک واقعیت است، اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های مکتب اهل بیت (ع) برخورداری از بصیرت است که در حقیقت تصویر واقع بینانه از وضعیت خود محسوب می‌شود.
دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه گروه داعش را نمونه بزرگی از تربیت تروریست‌ها در آمریکا دانست و تصریح کرد: دشمن قصد داشت تا محتوای دین را از ما بگیرد تا ظاهر دین برای ایران اسلامی باقی بماند که در این نقشه به بن‌بست خورد.
وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری فرمودند که کسی با اصل مذاکره مشکلی ندارد، افزود: اگر مصالح ایران در مذاکره مد نظر قرار بگیرد و رهبری با آن موافق باشند ما حاضریم در جهنم هم با آمریکا مذاکره کنیم و این در حالی است که مذاکرات کنونی دو پایه است.
دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه، یکی از پایه‌های این مذاکرات را تفسیر غلط مسئولان آمریکایی در این باره دانست و خاطرنشان کرد: آنها تصور می‌‌کنند که ایران پس از 35 سال دیگر در اثر فشارها تسلیم شده است بنابراین با غرور بیان می‌کنند که موضوع هسته‌ای نخستین بحث مدنظر ما و ایران است و از این پس قصد داریم بر سر سایر مشکلات نیز مذاکره کنیم.
لاریجانی با تاکید بر اینکه این موضوع به شکل اشتباه به آمریکایی‌‌ها تفهیم شده که ناشی از برخی رفتارهای برخی مسئولان ما در درون کشور است، بیان کرد: اشکال دوم در داخل کشور است چرا که برخی از مسئولان فکر می‌کنند که برای رفع مشکلات اقتصادی باید با آمریکا مذاکره شود و نمی‌دانند که این امر به این شکل نیست.
منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار