بسته ویژه کشوری تابناک گیلان؛
پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در کشور، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.
کد خبر: ۱۲۵۲۲۲
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۹ 07 November 2015


پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان 
از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در کشور، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.


مراسم سجده به آرامگاه کوروش کبیر!

تب طرفداری از «کوروش کبیر» برای عده‌ای بالا گرفته و گویا برخی هم به دنبال سوءاستفاده از نگاه مردم به پادشاه دوره هخامنشی هستند.

روزنامه جمهوری اسلامی در ادامه آورده است: اخیراً ویدئوی کوتاهی در سایت‌های اینترنتی و شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که عده‌ای را در حال هلهله کردن و سوت زدن نشان می‌دهد که به سمت آرامگاه کوروش می‌دوند و به محض نزدیک شدن به آرامگاه، بر خاک افتاده و به سمت آرامگاه سجده می‌کنند!

گویا این ماجرا در روز 7 آبان سال جاری صورت گرفته و عده‌ای مدعی هستند این روز، روز ورود کوروش به بابل و صدور منشور کوروش است.

اما کاملاً روشن است که این صحنه‌سازی دارای هدف سیاسی است و اغراض خاصی را دنبال می‌کند.


صاحب عکس معروف «شاه در رفت» کشته شد

چند رسانه‌ای > عکس - مشرق نوشت:صبح امروز در یک تصادف در جاده گناوه ـ دیلم استان بوشهر که بین دو پژو رخ داد، متاسفانه 5 نفر کشته و 2 نفر زخمی شدند که قائدی‌نسب چهره معروف انقلابی نیز در میان فوت‌شدگان بود.

 

 قائدی‌نسب همان چهره معروف انقلابی است که در روز فرار شاه از ایران، در 26 دی‌ماه 57، روزنامه اطلاعات را روی سر خود گذاشته بود. این چهره انقلابی مسئولیت‌های مختلفی در شهرهای دیلم و گناوه داشت و در استان خوزستان نیز سابقه فرمانداری بندر ماهشهر نیز مشاهده می‌شود.

او مدت دو سال فرماندار دیلم، چهار سال فرماندار دشت آزادگان و بیش از یکسال نیز فرماندار ماهشهر بود همچنین قائدی‌نسب کاندیدای حوزه بوشهر، گناوه و دیلم در نهمین دوره مجلس شورای اسلامی همچنین فرماندار نمونه کشور در سال 89 نیز بود.



تلاش اطرافیان مداح مشهور برای تغییر اذان

روزنامه جمهوری اسلامی با اشاره به خبری از سایت انتخاب، نوشته است: افراط بعضی مداحان خودسر، در حال کشانده شدن به بدعت‌گذاری در اذان و سایر احکام دینی است.

اخیراً یکی از اطرافیان شاخص‌ترین مداح سیاسی تلاش کرد در اذان تغییراتی ایجاد کند؛ از جمله اینکه بعد از «اشهد ان علیاً ولی‌الله»، «اشهد ان فاطمه صدیقه الکبری» و بعد از آن «اشهد ان الحسین ثارالله» را زیاد کند.

بر اساس گزارش انتخاب، اخیراً یکی از این افراد در بیت یکی از مقامات عالی‌رتبه، شهادتینی درخصوص حضرت فاطمه زهرا(س) در اذان خود به کاربرد که با واکنش صریح، سریع و شدید نزدیکان این مقام عالی‌رتبه که در هنگام اذان گفتن این فرد به خاطر تجدید وضو حضور نداشت،‌ مواجه شد.

آنها تاکید کردند که این کار یک بدعت است و نباید صورت گیرد و این فرد مجبور به عذرخواهی شد.



 اقساط تسهیلات جدید اعلام شد/خودرو حداکثر 708 هزار، کارت اعتباری 609 هزار تومان

مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی با بیان اینکه اقساط تسهیلات خرید خودرو با نرخ سود 16 درصد حداکثر 708 هزار و نرخ سود کارت اعتباری خرید کالا 12 درصد و 658 هزار تومان خواهد بود، گفت: دوره بازپرداخت وام خودرو چهار سال و کارت اعتباری 10 میلیون تومانی 18 ماه است.

به گزارش ایرنا، سیدعلی اصغر میرمحمدصادقی در خصوص تسهیلات خرید خودرو و کارت اعتباری، افزود: برای خرید خودرو و کارت اعتباری نیازی به مراجعه مردم به بانک ها نیست؛ متقاضیان باید به نمایندگی های مجاز که در سایت بانک مرکزی و وزارت صنعت اعلام می شود مراجعه کنند.
وی افزود: فهرست نمایندگی های مجاز و مشمول این طرح در جلسه نهایی امروز(شنبه) با خودروسازان مشخص خواهد شد و از دوشنبه 18 آبان مردم می توانند به نمایندگی ها مراجعه کنند.

مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی درخصوص اقساط وام خودرو گفت: با نرخ سود 16 درصد قسط ماهیانه 708 هزار تومان و با نرخ سود 12 درصد 658 هزار تومان خواهد بود؛ البته هنوز نرخ سود این تسهیلات به صورت دقیق تعیین نشده است.

به گفته وی، داشتن اقساط تسهیلات دیگر، محدودیتی برای متقاضیان ایجاد نخواهد کرد.
میرمحمدصادقی در خصوص تسهیلات کارت اعتباری نیز گفت: در فاز اول افراد توسط سازمان ها و دستگاه ها به بانک ها معرفی می شوند و افراد با ارائه کسر از حقوق کارت اعتباری دریافت می کنند بنابراین در این فاز، کسانی که حقوق ثابت دارند براساس حقوق دریافتی کارت اعتباری می گیرند.

وی تصریح کرد: اقساط کارت اعتباری 10 میلیون تومانی در دوره بازپرداخت 18 ماهه 609 هزار تومان خواهد بود.
یادآور می شود، شورای پول و اعتبار در یک هزار و دویست و هشتمین جلسه خود در 28 مهر ماه امسال، در راستای تحقق اهداف دولت تدبیر و امید، برای ایجاد تحرک در اقتصاد، حمایت از تولیدکنندگان داخلی و ایجاد فضای رقابتی بین آنها در فروش محصولات داخلی، اعطای تسهیلات به بنگاه های تولیدی و خودرو سازان و سازندگان ماشین آلات کشاورزی را از طریق تسهیلات خرید دین و مرابحه به شرح زیر مصوب کرد.

همچنین بانک مرکزی در اطلاعیه ای اعلام کرد: تسهیلات به دارندگان کارت اعتباری خرید کالاهای مصرفی بادوام ایرانی، با نرخ سود سالانه 12 درصد و در قالب تسهیلات با اقساط حداکثر هجده ماهه ارایه خواهد شد.


چه کسانی می توانند وام 25 میلیونی خودرو دریافت کنند؟

اقتصاد > صنعت - دنیای اقتصاد نوشت: بانک مرکزی بالاخره به وعده خود مبنی بر ارائه دستورالعمل پرداخت تسهیلات 25 میلیونی خودرو در نیمه اول آبان ماه عمل کرد و روز گذشته سازوکار دریافت این تسهیلات را بر سایت خبری خود قرار داد.

آنچه در جزئیات دستورالعمل مذکور به آن اشاره شده، دریافت تسهیلات به تمامی متقاضیان خرید خودرو از سه‌شنبه آینده است.

پیش از این برخی منابع غیررسمی از بانک مرکزی اعلام کردند که تسهیلات 25 میلیونی تنها به دارندگان خودروهای فرسوده اختصاص خواهد یافت حال آنکه در تصمیم جدید دولت تمامی متقاضیان خودروی داخلی می‌توانند از تسهیلات موردنظر استفاده کنند. بر این اساس با توجه به اطلاعیه مشترک بانک مرکزی و وزارت صنعت، معدن وتجارت که روز گذشته منتشر شد، بانک عامل اسناد تجاری ناشی از فروش خودرو و ماشین‌آلات کشاورزی را تا سقف 250 میلیون ریال و حداکثر تا 80 درصد بهای فروش هر دستگاه در قالب عقد خرید دین با نرخ 16 درصد خریداری می‌کند. همچنین منابع مورد نیاز این طرح توسط بانک ‌مرکزی با نرخ سالانه 14 درصد برای بانک‌های عامل تامین می‌شود، اما همان‌طور که گفته شد در شیوه‌نامه جدید متقاضیان می‌توانند از تاریخ هجدهم آبان با مراجعه مستقیم به نمایندگی‌های مجاز نسبت به خرید خودروی موردنظر اقدام کرده و بخشی از بهای دستگاه را به‌صورت نقد و مابقی را حداکثر تا 250 میلیون ریال (که بیش از 80 درصد بهای آن نباشد) در قبال ارائه اسناد تجاری ( اقساط حداکثر 84 ماه با احتساب سالانه 16درصد به‌صورت چک یا سفته) به نمایندگی مجاز پرداخت کند خودروساز نیز اسناد تجاری دریافتی از مشتریان را ظهر‌نویسی کرده و به بانک‌های عامل ارائه می‌کند. بانک‌های عامل اسناد تجاری ارائه شده از سوی خودروساز را که سررسید آنها کمتر از چهار سال باشد، با نرخ 16 درصد خریداری کرده و مبلغ موردنظر را به حساب خودروساز واریز می‌کنند، اما همان‌طور که در دستورالعمل جدید قید شده، بانک مرکزی فقط 4 سال خرید دین را انجام می‌دهد و این خودروساز است که باید 3 سال بعدی را تقبل کند. همچنین پیش از این اعلام شده بود که متقاضیان خرید خودرو برای ارائه چک و سفته باید به یکی از بانک‌های عامل مراجعه کنند حال آنکه در شیوه‌نامه مذکور اعلام شده که متقاضیان باید به نمایندگی شرکت‌های خودروساز مراجعه کنند. براساس اطلاعیه بانک مرکزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت، فهرست نمایندگی‌های مجاز و خودروها و ماشین‌آلات مشمول طرح از تاریخ هجدهم آبان 1394 در تارگاه دولت (www.dolat.ir)، بانک مرکزی (www.cbi.ir) و وزارت صنعت، معدن و تجارت (www.mimt.gov.ir) اعلام می‌شود.


مردی که با بینی خود ماشینها را جابجا می کند +عکس

تابناک گیلان به نقل از العالم، در شهر هایکو استان هاینان واقع در جنوب چین یک شهروند چینی به نام وانگ چنتای با دماغ خود یک خودرو را به مسافت 10 متر کشید.

مردی که با بینی خود ماشینها را جابجا می کند +عکس

بنا به این گزارش این مرد چینی این خودرو را با چهار سرنشین داخل آن، تنها در 12 ثانیه به مسافت 10 متر حرکت داد.

مردی که با بینی خود ماشینها را جابجا می کند +عکس



جدیدترین تجارت علی دایی افتتاح شد

علی دایی و شرکایش جدیدترین تجارت شان را در تهران آغاز کرده اند.

خبرآنلاین: علی دایی بی شک بیزنسمن ترین فوتبالیست ایران است. او بعد از سرمایه گذاری در تولید پوشاک، برندسازی نام دایی، داشتن نمایندگی برندهای ورزشی چون ری بوک و آدیداس و سفره خانه داری و فروشگاه جواهرات، حالا وارد تجارت غذا شده است.

دایی و شرکایش با داشتن برند فرانسوی L'Avenue - Restaurant فود کورت ارگ تجاری تجریش تهران را در اختیار گرفته اند و سرمربی صبا از این پس در برندهای غذایی هم فعالیت خواهد داشت.



منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار