سرپرست هیات ورزشهای سه گانه خراسان رضوی گفت: علی‌رغم کسب مقام نایب قهرمانی خراسان رضوی در مسابقات امسال و گذشت هفت سال از راه اندازی رشته ورزشهای سه گانه در کشور این حوزه همچنان ناشناخته است.
کد خبر: ۱۲۵۳۱
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۱:۱۷ 11 March 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی مرتضی صادقی در جمع خبرنگاران نقش رسانه ها را در معرفی این ورزش قدیمی و جهانی به جامعه موثر ذکر و بیان کرد: اگر جوانان و ورزشکاران با این رشته ورزشی آشنایی پیدا کنند قطعا جذب آن خواهند شد و در آینده می توانند به صورت حرفه ای این ورزش را دنبال نمایند.

وی گفت: رشته سه گانه ترکیب ورزشهای شنا، دوچرخه سواری و دو صحرانوردی است که در سال 1921 از فرانسه شروع اما پس از 50 سال متوقف شد و مجدداً در سال 1972 به شکل ورزشهای دوگانه و سه گانه در میان سایر ورزشها نمود پیدا کرد.

سرپرست هیات ورزشهای سه گانه خراسان رضوی افزود: هم اینک 137 فدراسیون عضو اتحادیه جهانی ورزشهای سه گانه هستند که نشاندهنده توجه کشورها به این ورزش است.

وی گفت: این رشته سال 1380 در ایران به عنوان کمیته زیرمجموعه فدراسیون دو و میدانی فعال، در سال 1382 به عنوان انجمن ورزش سه گانه به کنفدراسیون سه گانه آسیا معرفی و در سال 1385 فدراسیون ورزشهای سه گانه تاسیس شد.

صادقی در خصوص وضعیت این رشته در خراسان رضوی نیز گفت: مرداد ماه امسال در لرستان و در قالب مسابقات لیگ باشگاههای کشور خراسان رضوی در میان 25 تیم نایب قهرمان شد.

وی افزود: خراسان رضوی در مسابقات لیگ باشگاههای کشور که بهمن ماه گذشته برگزار شد نیز مقام دوم را کسب کرد که نشانگر پیشرفت ورزش سه گانه در این استان است.

وی ادامه داد: با این حال هیات ورزشهای سه گانه خراسان رضوی علاوه بر اینکه با مشکلات مالی بسیار زیادی روبه رو است از کمبود استخر به عنوان مهمترین مشکل ورزشهای سه گانه در استان رنج می برد.

صادقی گفت: همچنین در این رشته ورزشی تنها یک مربی در خراسان رضوی وجود دارد اما طی رایزنی با فدراسیون امیدواریم سال آینده کلاسهای مربیگری و داوری در استان برگزار شود تا بیش از پیش به بحث استعدادیابی در بخش بانوان و آقایان بپردازیم.

سرپرست هیات ورزشهای سه گانه خراسان رضوی افزود: این رشته در هیچیک از شهرستانهای استان نیز هیات ندارد لذا در نظر است تا این هیاتهایی در شهرستانهای نیشابور، سبزوار، تربت حیدریه، قوچان و تربت جام فعال شوند.

وی گفت: تاکنون 80 ورزشکار در رده های سنی نونهالان، نوجوانان و جوانان در خراسان رضوی شناسایی شده اند که امیدواریم با برگزاری اردوهای مختلف، اعزام به مسابقات کشوری و کسب تجربه در آینده نه چندان دور نماینده خوبی از این استان در مسابقات بین المللی باشند.

'تریاتلون' یا مسابقات سه گانه ورزشی ترکیبی است که شرکت کنندگان در آن با انجام سه مرحله استقامتی با یکدیگر رقابت می کنند. مراحل مسابقه شامل شنا، دوچرخه سواری و دو است که مسافت هر یک از این مراحل بسته به نوع مسابقه تغییر می کند.

ورزش سه گانه از سال ۲۰۰۰ میلادی در هر دو بخش مردان و زنان وارد برنامه مسابقات المپیک شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار