امام جمعه شهرستان نیر گفت: توسعه و تقویت نظام فنی و مهارتی توان آن را دارد که بخش عظیمی از بحران بیکاری و عدم اشتغال در جامعه برطرف شود.
کد خبر: ۱۲۵۸۲۳
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۰ 08 November 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام میکائیل مقدسی عصر امروز در برنامه بازدید همگانی از مراکز فنی و حرفه‌ای شهرستان نیر که با حضور سرپرست فنی و حرفه‌ای استان اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: این مجموعه در آموزش روستاییان باید توجه ویژه‌ای به بخش صنایع دستی داشته باشد تا این قشر از جامعه علاوه بر اشتغال به کشاورزی و دامداری به سمت کسب درآمد بیشتر و در نتیجه ماندگاری در روستاها متقاعد شده و راغب‌تر شوند.

وی تصریح کرد: اگر مهارت در بین اقشار جامعه به ویژه جوانان جویای کار افزایش پیدا کند، مشکل بیکاری تا حدود زیادی کاهش می‌یابد و این امر توسط آموزش‌های فنی و حرفه‌ای که نیاز امروز جامعه برای خروج از رکود و بحران بیکاری است، انجام می‌گیرد به طوریکه ما از همه مسئولان و آحاد مردم انتظار داریم برای رشد و پیشرفت شهرستان نیر در ارتقاء فرهنگ کار و مهارت همکاری کنند.

امام جمعه نیر با اشاره به تولید فکر، بسترسازی، تولید محصول و بازاریابی گفت: مدیران اجرایی در زمینه تحقق این برنامه‌ها بیشتر با هم هماهنگی پیدا کرده تا زمینه اشتغال پایدار به وجود آید.

مقدسی ضرورت جذب و به کارگیری جوانان مستعد به کار را در حوزه‌ها و بخش‌های مختلف مهارتی یادآور شد و افزود: نظام فنی و حرفه‌ای قابلیت آن را دارد که زمینه اشتغال بسیاری از افراد جویای کار را فراهم کند.

در این بازدید فرماندار شهرستان نیر بیان کرد: در حال حاضر سازمان فنی و حرفه‌ای کشور باید به عنوان متولی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای غیررسمی در کشور فعالیت‌های گسترده‌ای را در مسیر توسعه اشتغال و کاهش نرخ بیکاری انجام دهد.

اکبر صمدی ابلاغ سیاست‌های کلی اشتغال از سوی مقام معظم رهبری به همراه سیاست‌های اجرایی اشتغال در دولت تدبیر و امید و طراحی و تدوین نظام جامع مهارت و فناوری را یادآور شد و اضافه کرد: ‌همه این اقدامات قطعاً به پیشبرد بهتر امور کمک می‌کند.

وی با گرامیداشت هفته مهارت و کارآفرینی به استعداد‌های کشاورزی منطقه اشاره کرد و ادامه داد: ما آماده‌ایم با همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی ذیربط با در اختیار قرار دادن ریشه زعفران به صورت رایگان و برخی گیاهان گلخانه‌ای به جوانان تحصیل‌کرده و آموزش‌دیده آنها را مورد حمایت قرار داده و موجبات اشتغالشان را فراهم بیاوریم.

فرماندار شهرستان نیر با توجه به آب و هوای منطقه، توجه به کشت زعفران را به فارغ‌التحصیلان در رشته کشاورزی مورد تاکید قرار داده و خطاب به آنها گفت: شما جوانان همت کنید و با حمایت دولت با اینکه برای خود اشتغال ایجاد می‌کنید، چهره منطقه را نیز تغییر و سرمایه و ثروت را در این شهرستان تولید می‌کنید.

در هفته بازدید همگانی از مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای، علاقمندان می‌توانند با هدف آشنایی بیشتر با امکانات، تجهیزات و دوره‌های آموزشی قابل اجرا در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای استان از ساعت 7:30 دقیقه تا 14:30 دقیقه از این مراکز بازدید کنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار