مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری یزد گفت: نسبت به دو سال گذشته در تعداد هتلها و توسعه هتلداری حدود 32 درصد و در تعداد دفاتر خدمات مسافرتی 20 درصد افزایش در استان داشته ایم.
کد خبر: ۱۲۶۰۳۷
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۶ 09 November 2015

به گزارش تابناک یزد،محمدمهدی شرافت افزود: توسعه صنعت هتلداری از زیرساخت های مهم صنعت گردشگری محسوب می شود و هم اکنون در استان تعداد 70 هتل، هتل ـ آپارتمان و مهمانسرا با ظرفیت 1529 اتاق و 3839 تخت و همچنین 59 دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری در استان فعالند .

وی اظهار کرد: تاکنون یکهزار و 588 اثر تاریخی، فرهنگی، طبیعی در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده که 39 مورد آن در سال جاری به این فهرست اضافه شده است.
مدیرکل میراث فرهنگی استان یزد درباره وضعیت انجمن ها در دولت یازدهم خاطرنشان کرد: انجمن ها و تشکل های غیردولتی در حفظ مواریث فرهنگی نقش مهمی را ایفا می کنند ولی در سالهای گذشته انجمن ها و تشکل ها به حاشیه رفتند و فعالیت چندانی نداشتند که خوشبختانه با آغاز فعالیت دولت تدبیر و امید و تاکنون در استان یزد تعداد 26 انجمن در حال کار هستند.
به گفته این مسئول در استان یزد 300 راهنما دارای کارت راهنمای گردشگری هستند و در سال جاری دوره های آموزشی راهنمایان گردشگری، هتلداری، میزبانی و تشریفات، نظام پذیرایی، الگوهای رفتاری و آداب معاشرت برگزار شد که یکهزار نفر در 6 ماهه اول امسال در این دوره ها شرکت کرده و گواهی نامه مربوطه را دریافت کردند.
شرافت اضافه کرد: هنرجویان در 9 مرکز آموزشی و در رشته های مختلف نظیر زیورآلات سنتی، کاربافی، گلیم بافی، سفالگری، حصیربافی، نمدمالی و تراش سنگ آموزش دیدند و برای بیش از 800 هنرجو گواهی نامه صادر شد که در مقایسه با دو سال گذشته با رشد 12 درصدی روبرو هستیم.
مدیرکل میراث فرهنگی استان یزد با اشاره به اینکه تلاش ما بر این است که تا آنجا که می توانیم به حفاظت از بافت ها و عرصه های تاریخی بپردازیم تاکید کرد: باید محوطه ها و بافت های تاریخی ارج نهاده شود، چرا که اینها سرمایه های ارزشمندی است که فرهنگ و هویت ما را در ادوار و قرون متمادی نشان داده و از پیشینه و تمدن ما سخن می گوید.
وی با تاکید بر اهمیت صنایع دستی نیز گفت: صنایع دستی در همه دوران مایه مباهات و افتخار بوده و هر یک از آنها نماد میراث فرهنگی و هنری است که خاطراتی از گذشته بشر را ترسیم می کند.
استان یزد 2270 هکتار بافت تاریخی دارد که شهر یزد به عنوان نخستین شهر خشت خام و دومین شهر تاریخی جهان دارای بافت تاریخی به مساحت عرصه 743 هکتار و مساحت حریم پنج هزار هکتار در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.
یزد با عناوینی همچون شهر بادگیرها، شهر کار و کاریز و کاهگل، دارالعباده، دارالعلم و دارالعمل، حسینیه ایران، شهر دوچرخه ها، شیرینی، شهر قنات و قنوت و قناعت و شهر آتش و آفتاب شناخته می شود.


منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار