رئیس پارک علم و فناوری خراسان‌رضوی گفت: هم‌اکنون مشکلات زیادی در بحث صادرات و تشریقات گمرکی وجود دارد و باید اقدامات تسهیل‌کننده‌ای برای جوانان صاحب دانش در نظر گرفته شود.
کد خبر: ۱۲۶۰۷۹
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۵ 09 November 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی سید حسن علم‌الهدایی در گفت‌وگو با تسنیم، اظهار داشت: هم‌اکنون مشکلات زیادی در بحث صادرات و تشریفات گمرکی وجود دارد و باید اقدامات تسهیل‌کننده‌ای برای جوانان صاحب دانش در نظر گرفته شود.

وی با بیان اینکه صاحبان شرکت‌های دانش بنیان بر خلاف صنایع از بنیه مالی مناسبی برخوردار نیستند، تصریح کرد: شیوه‌های قدیمی که برای اعطای تسهیلات برای آنها در نظر گرفته می‌شود و مبنای اصلی آنها دارایی‌های شخصی بوده که این روش در مورد شرکت‌های دانش بنیان اقدامی درست به حساب نمی‌آید.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی افزود: جوانانی که در این حوزه ورود پیدا می‌کنند صبر و تحمل بوروکراسی‌های اداری پیچیده‌ را نداشته و باید برای آنان راهکارهای جداگانه‌ای تدوین شود.

علم الهدایی افزود: همچنین باید در نظر داشت که بیشتر کشورهایی که هم اکنون درصدد مراوده با ایران هستند در واقع خواستار کالای ایرانی نبوده و تنها اصرار به خرید تکنولوژی دارند که در این صورت باید در مباحث انتقال دانش بنیان اقداماتی اساسی صورت گیرد.

وی بودجه اختصاص یافته به تمام پارک‌های علم و فناوری سطح کشور را به اندازه یک دانشگاه متوسط دانست و خاطرنشان کرد: باید به این اعتقاد رسید که آموزش صرف بدون تبدیل آن به فناوری نمی‌تواند فایده‌ای داشته باشد و همگام با ارزش‌های اقتصاد مقاومتی هم نیست.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی با اشاره به الزام حمایت از پارک‌های علم و فناوری، تصریح کرد: واژه حمایت در مورد این ارگان‌ها به معنی حمایت از خود آنها نیست بلکه به معنی کمک و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان آنهاست که می‌توانند با استفاده از ایده‌های خود به ویژه در پساتحریم وضعیت اقتصادی را ارتقا دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار