شهر خلخال در محاصره هزاران تن زباله قرار گرفته و نگهداری آنها در فضایی روباز و نزدیک به شهر سلامتی شهروندان این شهر را به شدت تهدید می کند.
کد خبر: ۱۲۶۴۴۷
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۹ 09 November 2015
به گزارش ایرنا ، مدیرکل پدافند غیرعامل استان اردبیل روز دوشنبه در بازدید از محل دفن و نگهداری زباله های شهر خلخال افزود: جمع آوری و نگهداری هزاران تن زباله در فضایی باز و عاری از پوشش خاک و در مکانی نزدیک به خلخال تهدید می کند و این مشکل اجتماعی باید در سریع ترین زمان ممکن برطرف شود.
مرتضی مسائلی گفت: در حالی که مشکل محل دفن زباله های خلخال از سال ها پیش در جلسات مختلف شهرستانی و استانی طرح و محل سایت جدید زباله ها نیز تعیین شده تاخیر در راه اندازی محل جدید و انتقال زباله های شهر به مکانی دور از خلخال جای سوال است.
وی با اعلام آمادگی برای همکاری در راه اندازی سایت جدید زباله های شهر خلخال توسط شهرداری اظهار کرد: تنها بیمارستان جنوب استان در فاصله 500 متری و بسیاری از مناطق مسکونی نیز در فاصله نزدیکی از محل دفن زباله ها قرار گرفته و ادامه فعالیت این محل و انتقال روزانه صدها تن زباله از سوی شهرداری به این محل و نگهداری آن بدون پوشش خاک نوعی آسیب جدی برای اهالی شهر محسوب می شود.
او گفت: پیشگیری از وقوع حوادث ناشی از ادامه فعالیت این محل و حل این مشکل بزرگ اجتماعی ، بهداشتی نیازمند همت جدی شهرداری و مسوولان بخش بهداشت محیط خلخال است.
مسائلی با بیان اینکه بوی تعفن زباله ها اهالی مناطق مسکونی اطراف شهر و روستای علی آباد خلخال را آزار می دهد گفت: علاوه بر تهدید خطر شیوع بیماری های مختلف ناشی از تردد افراد مختلف و زباله جمع کن ها به این محل و پراکنده شدن زباله ها به مناطق مسکونی شهر در مواقع وزش باد شدید شیرابه زباله های این محل نیز به داخل رودخانه پایین دست آن وارد شده و آب رودخانه را که تا رودخانه قزل اوزن ادامه دارد آلوده می کند.
فرماندار خلخال نیز گفت: حل مشکل محل دفن زباله های خلخال از مدت ها پیش در دستور کار فرمانداری قرار گرفته و برای راه اندازی سایت جدید دفن زباله ها در محلی مناسب و دور از شهر خلخال با تمام توان تلاش می شود.
علی نظری افزود: مکان مناسب برای ایجاد سایت زباله های شهر انتخاب شده و تنها عامل تاخیر در انتقال زباله های شهر به این محل مقاومت تعداد انگشت شماری از اهالی روستاهای مجاور محل جدید در برابر اجرای این طرح است.
رییس شورای سلامت و امنیت غذایی خلخال یکی از مشکلات اساسی این شهرستان در بحث بهداشت عمومی که از سال های دور برای مسوولان فعلی به یادگار مانده را محل دفن زباله های این شهر ذکر کرد که جلسات مختلفی برای حل این معضل اجتماعی تشکیل ولی متاسفانه چند نفر به بهانه های مختلف مانع از حل این مشکل شده اند.
او با بیان اینکه شرایط برای تعطیلی محل دفن زباله های فعلی شهر و انتقال زباله ها به محل جدید آماده شده و برای حل مشکل معارض زمین این محل باز هم تلاش خواهیم کرد افزود: اگر معارضین این طرح به سلامتی جامعه خود اهمیت می دهند نباید در مقابل اجرای طرح راه اندازی زباله های جدید مقاومت کنند.
شهرستان خلخال در 105 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار