دبیر کمیسیون ماده پنج وزارت ورزش و جوانان گفت: اکیپ‌های بازرسی از باشگاه‌ها باید در تمام استانها فعال باشند.
کد خبر: ۱۲۶۶۷۴
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۶ 10 November 2015
دبیر کمیسیون ماده پنج وزارت ورزش و جوانان گفت: اکیپ‌های بازرسی از باشگاه‌ها باید در تمام استانها فعال باشند.

امیر عفراتی در دیدار با مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه اظهارکرد: کمیسیون ماده پنج وزارت ورزش و جوانان با حضور در استانها علاوه بر برگزاری نشست هم اندیشی با کمیسیون های استانی، تلاش می کند مشکلات و موانع را مرتفع سازد.

وی افزود: حرکت به سمت الکترونیکی شدن این کمیسون یکی از اهداف وزارت ورزش و جوانان در خصوص باشگاه‌های ورزشی است و خوشبختانه این هدف با سرعت خوبی در استانها در حال انجام است.

این مقام مسئول در وزارت ورزش و جوانان تهیه نرم افزار جامع صدور و تمدید مجوز باشگاه‌های ورزشی را گامی مهم در راستای ساماندهی امورات مربوط به فعالیت باشگاه‌ها ذکر کرد و گفت: این نرم افزار دستیابی به اطلاعات وارزیابی عملکردها را دقیق و سهل خواهد کرد و در بحث نظارت نیز تاثیر شایان توجهی خواهد داشت.

عفراتی افزود: این نرم افزار هم اکنون در سراسر کشور در حال بارگذاری اطلاعات است و بزودی کل کشور از مزایای آن بهره مند خواهند شد که در این صورت آمار کلیه باشگاه های کشور بصورت همزمان قابل دسترسی، ارزیابی و گزارش‌گیری خواهد بود.

مشاور معاونت حقوقی، امور مجلس و هماهنگی امور استانها وزارت ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: این نرم افزار به عنوان پل ارتباطی میان باشگاه ها و ادارات کل و وزارت ورزش و جوانان خواهد بود.

وی افزود:در کنار این نرم افزار جامع، باشگا هها نیز از طریق نرم افزاری که در اختیار آنها قرار می گیرد به نرم افزار اصلی متصل می شوند.

دبیر کمیسون ماده پنج وزارت ورزش و جوانان تصریح کرد: این نرم افزار در مرحله بارگذاری اطلاعات قابل توجهی به مدیران کل استان می دهد که طی آن باشگاه های شناسنامه دار ثبت و شهرستان های فاقد باشگاه نیز شناسایی می شوند.

وی در ادامه به مشکلات ورزش در زمینه دوپینگ اشاره کرد و گفت: هیچ باشگاهی حق فروش و توزیع مواد نیروزا را ندارد و در صورت مشاهده با این تخلف به شدت برخورد خواهد شد.

عفراتی تشکیل اکیپ های بازرسی و حضور سرزده آنها در باشگاهها را ضروری اعلام کرد و گفت: در این زمینه به استانها توصیه می کنیم جدیت را بعمل آورند و در صورت مشاهده تخلف با همکاری سایر نهادهای ذیربط اقدامات قانونی را معمول دارند.

دبیر کمیسون ماده پنج وزارت ورزش و جوانان در ادامه سیاست وزارت ورزش و جوانان را حمایت از باشگاه های خصوصی ذکر کرد و گفت:  وزارت ورزش و جوانان در حال بررسی و پیگری طرح هایی است که بر اساس آن بخش خصوصی و باشگاه ها، بیش از پیش تقویت شوند و نقش دولت در ورزش معطوف به مسائل نظارتی و حمایتی گردد.

وی با تاکید بر ضرورت مجوزدار بودن باشگاه های خصوصی گفت: تمامی باشگاه هایی که تاکنون بدون مجوز فعالیت کرده و یا زمان قانونی مجوز فعالیت آنها به اتمام رسیده باید هر چه سریعتر نسبت به کسب مجوز اقدام کنند، چرا که این مسئله ضمن ایجاد مشکل در روند ساماندهی باشگاه ها، موجب خواهد شد تا در صورت بروز حوادث، مشکلاتی برای مالک باشگاه بوجود آید.

عفراتی در پایان از پیگیری طرحی در کمیسیون ماده پنج وزارت ورزش و جوانان خبر داد که طی آن کلیه باشگاه های ورزشی با پیگیریهای کمیسیون ماده پنج و همکاری بیمه مرکزی تحت پوشش بیمه مسئولیت مدنی با قیمت مناسب قرار گیرند.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار