در سبزوار:
معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه حکیم سبزواری از برگزاری دومین جشنواره ملی ادبیات داستانی در این دانشگاه خبر داد.
کد خبر: ۱۲۶۹۰۷
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۰ 10 November 2015
حجت‌الاسلام رضا کشاورز در نشست خبری با اصحاب رسانه سبزوار با اشاره به برگزاری دومین همایش جشنواره ملی ادبیات داستانی در این شهرستان اظهار داشت: این ویژه برنامه از جمله جشنواره‌های زیر مجموعه جشنواره بین المللی امام رضا(ع) است که با محوریت این دانشگاه در سبزوار برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه بنیاد بین المللی امام رضا (ع) با همکاری 16 دانشگاه کشور جشنواره‌های خاصی را ویژه امام رضا(ع) در سطح کشور برگزار می کند تصریح کرد: دانشگاه حکیم سبزواری از یکی از دانشگاه‌هایی است که در این زمینه با بنیاد همکاری دارد و جشنواره ملی ادبیات داستانی را برگزار می‌کند.

کشاورز با بیان اینکه این جشنواره در سه بخش داستان کوتاه، خاطره نویسی و سفرنامه برگزار می‌شود خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از 580 اثر ادبی و هنری به دبیر خانه جشنواره ارسال شده است.

وی افزود: 422 اثر در بخش خاطره نویسی، 139 اثر در بخش داستان کوتاه و 18 اثر نیز در بخش سفرنامه به دبیرخانه جشنواره ارسال شده که بیشترین آثار ارسالی مربوط به دانشگاه فردوسی مشهد است.

کشاورز با اشاره به برگزاری این جشنواره در 25 آبان ماه امسال ادامه داد: آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره توسط داوران شهرستانی و ملی بررسی می‌شود که در هر بخش تعداد سه اثر توسط داوران برگزیده خواهد شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه حکیم سبزواری مهمترین هدف از برگزاری این جشنواره را شناساندن سیره رضوی، ترویج اخلاق و فرهنگ رضوی و برقراری ارتباط عاطفی بین حضرت رضا(ع) و دانشجویان با خلق آثار ادبی و هنری دانست و یادآورشد: هنر یکی از بهترین راه‌ها برای انتقال فرهنگ رضوی و مفاهیم اخلاقی و عرفانی اهل بیت است که در این جشنواره به آنها توجه شده است.

منبع: تسنیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار