نماینده ولی فقیه در گلستان گفت: کلید توسعه استان اجرای طرح های گردشگری و توجه به جزیره آشوراده و دیوار دفاعی گرگان است که می توانند درهای سرمایه گذاری را به روی گلستان باز کنند.
کد خبر: ۱۲۷۱۵۱
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۰۲:۴۲ 11 November 2015
به گزارش ایرنا آیت الله سیدکاظم نورمفیدی روز دوشنبه در نشست با مشاوران جوان دستگاه ها و ادارات استان، اظهار داشت: اثر تاریخی دیوار گرگان به عنوان یکی از بزرگترین دیوارهای دفاعی و تاریخی جهان، از کم توجهی رنج می برد که نتیجه آن وارد شدن آسیب به بخش های عمده ای از اثر تاریخی است. 
امام جمعه گرگان اضافه کرد: توجه به دو اثر گردشگری و تاریخی جزیره آشوراده و دیوار دفاعی گرگان همچنین می تواند گلستان را به قطب گردشگری داخلی و حتی خارجی تبدیل کند. 
نماینده ولی فقیه در گلستان همچنین با اشاره به طرح توسعه آشوراده و مصوبه و اهتمام دولت و رئیس جمهوری، گفت: لازم است متولیان این بخش برای حمایت هر چه بیشتر از گلستان، طرح مورد نظر خود در آشوراده را با محوریت این استان اجرا کنند. 
امام جمعه گرگان با ابراز نگرانی در این خصوص اضافه کرد: با وجود موافقت و اهتمام دولت تدبیر و امید، طرحی که قرار است اجرا شود بیشتر زمینه ساز توسعه استانهای همجوار می باشد. 
طرح گردشگری آشوراده تنها جزیره ایرانی خزر در قالب تفاهمنامه ای بین دو سازمان حفاظت محیط زیست و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری امضاء و اجرای آن در سفر آذرماه 93 ریاست جمهوری به گلستان اعلام شد. 
براساس تفاهمنامه سازمان حفاظت محیط زیست و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قرار است 10 درصد این جزیره به منطقه گردشگری و توریستی تبدیل شود. 
دیوار بزرگ گرگان یا دیوار سرخ در متون قدیمی با عنوان مار سرخ مطرح شده است و یکی از سه دیوار تاریخی جهان می باشد. 
طول دیوار بزرگ گرگان در حدود 200 کیلومتر و عرض آن بین 2 تا 10 متر بوده که با مصالح آجر به ابعاد 10×40×40 سانتی متر ساخته شده است. 
نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود به نقش وحدت در استان و تاثیر آن بر توسعه اشاره کرد و گفت: در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، افرادی تلاش کردند تا این منطقه از کشور را دچار چالش کنند که با هوشیاری مردم و مسئولان و بکاربردن تدبیر این توطئه ها خنثی شد. 
آیت الله نورمفیدی همچنین اظهار کرد: آرامش گلستان و همگرایی و وحدت نظر همه بزرگان شیعه و سنی ، همواره این اندیشه های فاسد را از میان برده و خواهد برد. 
نماینده ولی فقیه در گلستان در ادامه بر لزوم استفاده هر چه بیشتر مدیران استان از اندیشه های جوانان تاکید کرد و گفت: نسل آینده مدیران استان و کشور از بین همین جوانان خواهند بود و لازم است دست اندرکاران بخش های گوناگون از اندیشه های بلند و متعالی این آینده سازان به خوبی استفاده کنند. 
در این جلسه همچنین چند تن از مشاوران جوان دستگاه های استان، دغدغه ها و مشکلات را با نماینده ولی فقیه در گلستان مطرح کردند. 
علی نصیبی مشاور جوان استان گلستان در این نشست اظهار کرد: توسعه استان در همه ابعاد آن باید دغدغه و اولویت همه مسئولان، دانشگاهیان و شخصیت های مختلف باشد، چرا که گلستان قابلیت های گوناگونی دارد که باید در راستای بهره مندی مناسب و اصولی از آن تلاش کنیم تا شاهد افزایش اشتغال، رفاه و آبادانی این منطقه باشیم. 
استان گلستان با یک میلیون و 850 هزار نفر جمعیت رنگین کمانی از اقوام مختلف ایرانی است. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار