استاندار یزد با بیان اینکه گمرک این استان ‌اکنون به یک برند تبدیل شده است، گفت: اگر بر ورود کالاهای کم‌ارزش نظارت نشود بازار کشور ‌آسیب خواهد دید.
کد خبر: ۱۲۷۱۷۳
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۰۶:۲۷ 11 November 2015

به گزارش تابناک یزد،سید محمد میرمحمدی در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل گمرک استان یزد ضمن تقدیر از تلاش‌های انجام شده توسط چاووشی‌زاده در طول هشت سال گذشته اظهار داشت: گمرک استان یزد اکنون به یک برند تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه کارکنان گمرک استان یزد پاکدست، کاردان و خالص هستند، عنوان کرد: این کارمندان اگر کار خود را به درستی انجام ندهند و بر ورود کالاهای کم ارزش نظارت نکنند، نه تنها تولیدکنندگان بلکه بازار کشور نیز آسیب خواهد دید.

مدیرکل سابق گمرک استان یزد نیز از صدور 325 میلیون دلار کالا از گمرک یزد به خارج از کشور از ابتدای سال جاری تا پایان مهرماه خبر داد.

سید علی‌اصغر چاووشی‌زاده با ارائه گزارشی از فعالیت‌های گمرک در سال جاری اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تا پایان مهرماه، 122 قلم کالای صادراتی به میزان یک میلیون تن و به ارزش 325 میلیون دلار از گمرک یزد به خارج از کشور صادر شد.

وی با اشاره به اینکه کالاهای صادراتی استان یزد به 55 کشور جهان صادر می‌شوند، عنوان کرد: آلمان، هلند، سوئیس، عراق، امارات، پاکستان، افغانستان، هندوستان و ... مهم‌ترین کشورهای هدف صادرات استان یزد را تشکیل می‌دهند.

چاووشی‌زاده همچنین عنوان کرد: بخشی از کالاهای استان یزد نیز به دلایل مختلف از جمله نبود امکانات مناسب برای حمل و نقل از گمرک سایر استان‌ها به خارج از کشور صادر شده‌اند که این آمار در زمره آمار صادرات استان لحاظ نشده است.

مدیرکل سابق گمرک استان یزد ادامه داد: 118 قلم از این کالاها به 53 کشور جهان صادر شده و چهار قلم دیگر نیز ویژه دو کشور بوده است.

وی، رتبه استان یزد در زمینه صادرات در سطح کشور را رتبه 9 اعلام کرد و افزود: در صورتی که شرایط صادرات برخی دیگر از محصولات از جمله موادمعدنی و محصولات گلخانه‌ای نیز توسط گمرک استان انجام شود، به طور قطع رتبه استان ارتقا خواهد یافت.

چاووشی‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود، کارمندان گمرک استان یزد را از نیروهای پاک و کاردان دانست و افزود: صداقت و سلامت به خوی در میان کارکنان گمرک استان یزد مشاهده می‌شود و این افتخاری برای استان یزد است.

مدیرکل جدید گمرک استان یزد نیز در این مراسم با ارائه برنامه‌های خود در گمرک استان یزد اظهار داشت: پیاده‌سازی سامانه جام امور گمرکی را با جدیت دنبال خواهیم کرد.

حسن یاسری با اشاره به ویژگی‌های این سامانه بیان کرد: این سامانه علاوه بر کاهش هزینه‌های صادرات، بستر لازم برای فعالیت تجار را نیز فراهم می‌کند.

وی خاطر نشان کرد: سامانه جام همچنین بستر تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و سند چشم‌انداز کشور در افق 1404 را نیز فراهم خواهد کرد.

در این مراسم از تلاش‌های هشت سال سیداصغر چاووشی‌زاده تجلیل و حسن یاسری به عنوان مدیرکل گمرک استان یزد معرفی شد.

چاووشی‌زاده هشت سال سمت مدیرکلی گمرک استان یزد را بر عهده داشت و اکنون به افتخار بازنشستگی نائل شده است.

یاسری نیز پیش از این در بخش‌های مختلف گمرک ایران از جمله معاونت دفتر بودجه، معاون دفتر اطلاعات مدیریت گمرکی، عضویت در شوراها و کمیته‌های مختلف گمرک از جمله عضو شورای علمی- پژوهشی گمرک ایران، مسئولیت داشته است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار