رئیس کمیسیون حمایت از تولید ملی مجلس:
رئیس کمیسیون حمایت از تولید ملی مجلس با بیان اینکه تحریک تقاضا در بازار از طریق پرداخت تسهیلات به غیر از صنعت خودرو و لوازم خانگی باید برای سایر بخش‌ها نیز لحاظ شود، گفت: هنوز سیاست‌های اقتصاد مقاومتی عملیاتی نشده است.
کد خبر: ۱۲۷۴۷۴
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۱ 11 November 2015
حمیدرضا فولادگر در چهارمین همایش ملی منطقه‌ای راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی در نمایشگاه بین‌المللی مشهد اظهار کرد: با توجه به رکود موجود در جامعه، هنوز سیاست‌های اقتصاد مقاومتی عملیاتی نشده است، گرچه رکود فلزات سنگین مانند فولاد علل مختلفی از جمله کاهش قیمت جهانی دارد که پیش‌بینی می‌شود در سال 2016 وضعیت بدتری را تجربه کند.

رئیس کمیسیون حمایت از تولید ملی و نظارت بر سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی مجلس ادامه داد: رفع موانع تولید و بهبود فضای کسب و کار، تأمین مالی واحدهای تولیدی، استفاده از ابرازهای مالی مانند بانک و اولویت به طرح‌های نیمه تمام از جمله موضوعاتی است که می‌تواند در راستای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی نقش مهمی ایفا کند.

وی با بیان اینکه تحریک تقاضا در بازار از طریق پرداخت تسهیلات به غیر از صنعت خودرو و لوازم خانگی باید برای سایر بخش‌ها نیز لحاظ شود، گفت: همان طور که کم‌کم شاهد فعالیت دوباره صنعت خودرو در کشور هستیم، باید به صنعت ساختمان که بخش عظیمی از فعالان عرصه فلزات سنگین را مشغول به کار می‌کند، حمایت کنیم.

نایب رئیس اول کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه اظهار کرد: برگزاری این نوع همایش‌ها این سئوال را در ذهن ایجاد می‌کند که ما در کشور تا چه اندازه سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را در جامعه عملیاتی کرده‌ایم؟

محمد اسماعیل نیا با طرح این سئوال که چرا سرعت اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی در جامعه ما کم است؟ افزود: رسیدن به اقتصاد مقاومتی و عملیاتی شدن آن نیاز به مدیریت جهادی دارد چرا که برخی از مشکلات موجود در جامعه سبب شده تا سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ماجرایی نشود.

وی یادآور شد: سستی و سهل‌انگاری در روابط ساختار اداری کشور، عدم توجه به کادرسازی و مدیریت پروری در زیرساخت‌های اقتصاد مقاومتی، نبود سیستم روان اداری و سایر موضوعات سبب افزایش نرخ بیکاری و مشکلات اقتصادی کشور شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار