رئیس کل دادگستری خراسان رضوی عنوان کرد:
رئیس کل دادگستری خراسان رضوی گفت: میانگین زمان رسیدگی به پرونده‌های قضایی در خراسان رضوی به نصف کاهش یافته است.
کد خبر: ۱۲۷۷۹۷
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۶ 12 November 2015
حجت‌الاسلام علی مظفری در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه اطلاع از وضعیت شهرستان‌ها در اولویت قرار دارد، اظهار کرد: طبیعتا برای یک مدیر استان اطلاع از وضعیت شهرستان‌ها و بررسی مشکلات مالی و منابع انسانی در اولویت قرار دارد.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی با اشاره به اینکه دادگستری جغتای از وضعیت نسبتا مطلوبی برخوردار است، تصریح کرد: با توجه به جمعیت این شهرستان عملکرد این مجموعه به طور کلی مطلوب بوده است .

وی افزود: دادگستری جغتای سال‌های زیادی از کمبود منابع مالی و نیروی انسانی رنج می‌برد که اخیرا با حضور نیروهای جدید عملکرد این شهرستان بهتر شده است.

مظفری، مهم‌ترین برنامه‌های امسال این حوزه را مبارزه با زمین‌خواری و برخورد با جرایم خشن دانست و گفت: مبارزه با این پدیده در اولویت کار نظام جمهوری اسلامی و به‌ویژه قوه قضائیه قرار دارد و با متخلفان به شدت برخورد می‌شود.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در‌ زمینه مقابله با زمین‌خواری و راهکارهای پیشگیری از این جرم گفت: اقدامات لازم درباره پدیده زمین‌خواری در دست انجام است.

وی با اشاره به رفع تصرف بیش از 43 میلیون متر مربع از اراضی ملی خراسان رضوی اذعان کرد: تمام سعی ما بر این است که بحث مبارزه با زمین خواری کمتر از طریق تشکیل پرونده قضایی باشد بلکه به دنبال آن هستیم که به صورت کلی و عمده به این موضوع رسیدگی کنیم.

این مسئول در ادامه با اشاره به تصرف بستر و حریم رودخانه کشف‌رود توسط متخلفان افزود: به عنوان مثال اگر بخواهیم برای هر متجاوز در حریم رودخانه یک پرونده قضایی تشکیل دهیم، شاید 200 هزار پرونده شود و مدت زمان طولانی را می‌برد که از طریق مدیریت قضایی در واحد پیشگیری دادگستری بخش عمده‌ای از این حریم آزاد شده است.

مظفری با بیان اینکه سیاست کلی دادگستری در مبارزه با پرونده‌های زمین‌خواری بررسی پرونده‌ها به صورت کلی است، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین سیاست‌های کلی پرونده‌های زمین‌خواری این است که دستگاه قضایی به صورت کلی و با بکارگیری توان سایر سازمان‌ها و دستگاه‌ها این مشکل را حل کند.

وی مبارزه با جرایم خشن را اقدامی مهم دانست و گفت: برخورد با جرایم خشن از جمله سرقت‌های مسلحانه، تجاوز به عنف، قتل و قاچاق مواد مخدر نیز در دستور کار این سازمان قرار دارد و تحت هیچ شرایطی متوقف نمی‌شود.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی، روند رسیدگی به پرونده‌ها در استان را مطلوب دانست و گفت: میانگین رسیدگی به پرونده‌ها در استان به نصف تقلیل پیدا کرده است و در طول یک سال تلاش کرده‌ایم در تمام بخش‌های کیفری، حقوقی، خانواده و اجرای احکام رسیدگی به این پرونده‌ها کاهش پیدا کند و سعی داریم موجودی دادگستری‌ها که از سال‌های قبل انباشته شده و به صورت رسوبی در شعب وجود دارد را کاهش دهیم.

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار