کد خبر: ۱۲۸۰۷۵
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۳ 12 November 2015

انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری از منظر های مختلف قابل بررسی و مهم می باشد و با عنایت به اینکه یکی از حقوق مصرح مردم ایفای حقوق سیاسی و مشارکت در انواع انتخابات در قالب کاندیداتوری و یا رای دادن می باشد و با عنایت به اینکه در قانون اساسی هم در باب حقوق ملت به این مهم پرداخته شده و قانونا نیز یکی از وظایف شهروندان ایفای چنین نقشی می باشد.

انتخابات اسفند 94 با توجه به شرایط منظقه ای و بین المللی و نیز تثبیت و تقویت گفتمان اعتدالی و اصلاحی در راستای پیشبرد اهداف دولت تدبیر و امید و تحقق منویات مقام معظم رهبری مهم و حیاتی است و این مهم با مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح معنی می یابد.

تفکر اصلاح طلبی که همراه با آغاز بکار دولت تدبیر و امید فضای مناسبی جهت نهادینه سازی بهتر خود در لایه های مختلف جامعه پیدا کرده می تواند در انتخابات های پیش رو با تداوم این گفتمان و رویکرد مدیریتی در مسیری حرکت کند که در توسعه کشور موثر و مفید باشد.

چراکه به واسطه اجماع اندیشه اصلاح طلبی بود که دولت دکتر روحانی سرکار آمد و در راستای تحقق هر چه بیشتر اهداف اعتدالی دولت و خواسته های مردم نیاز است که مجلسی کارآمدتر و همراه شکل گیرد.

با توجه به اینکه هنوز هم تبعات سیاست های مختلف ناشی از شیوه مدیریت دولت قبلی هنوز هم حوزه های مختلف را بشدت آزار می دهد بخصوص در حوزه اقتصاد که علیرغم تلاش های موثر دولت در کنترل تورم و رشد اقتصادی، مردم هنوز هم با مشکلاتی مواجه هستند و ترویج تلاش های انجام شده در پیشگیری از روند مشکلاتی که ایجاد شده بود، می تواند در آگاه سازی مردم برای مشارکت درانتخابات و نیز انتخاب کاندیداهای حامی تفکر اعتدالی و امید موثر باشد.

نتیجه چنین رویکری می تواند در دوره پساتحریم و حذف تحریم ها که ناشی از گفتمان اعتدالی است در حوزه معیشتی، شغلی و رونق و رشد اقتصادی مردم موثر باشد. همانطور که به سبب مذاکرات موثری که مورد حمایت مقام معظم رهبری هم بود در بحث انرژی هسته ای، رویکرد دولت های مختلف به کشورمان تغییر یابد و شاهد رغبت سرمایه گذاران خارجی در کشورمان هستیم که می تواند در حوزه کسب و کار نقش مثبت و کارسازی ایفا نماید.

اصلاح طلبان استان هم در تعقیب چنین رویکردی همراه و همدل با مردم و هماهنگ با شورای هماهنگی اصلاح طلبان کشور در تلاش برای جلب حمایت شهروندان و کنشگران اجتماعی و سیاسی و نیز طرفداران این تفکر بوده تا هم در ایفای رسالت ذاتی احزاب و هم ایفای حق شهروندی و در عمل به تصریح قانون و نیز در تحقق منویات مقام معظم رهبری گام های موثری بردارند.

زعفر احدزاده
عضو شورای هماهنگی اصلاح طلبان استان

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار