مدیرکل دفتر امور بیابان سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور از اختصاص 40 میلیارد تومان اعتبار برای مقابله با بیابان‌زدایی اراضی کشور خبر داد.
کد خبر: ۱۲۹۴۶۵
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۴ 15 November 2015
عباس کارگر در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران اظهار کرد: تغییر اقلیم، کمبود آب شیرین و مقابله با بیابان‌زدایی در 110 کشور جهان وجود دارد که این امر سبب شده تا این کشورها در قالب یک گروه جهانی برای کاهش مشکلات این حوزه با یکدیگر تبادل نظر داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه ایران نیز جزء این 110 کشور جهان محسوب می‌شود، تصریح کرد: کشور ما یک سوم بارندگی را دارد و این امر سبب می‌شود تا بیشتر مناطق کشور به ویژه خراسان رضوی دارای اقلیم خشک و کمبود آب شدید باشند و در نتیجه میزان بیابان‌زدایی آن نیز بیشتر باشد.

مدیرکل دفتر امور بیابان سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور تأکید کرد: امروز بیابان‌زدایی از مهم‌ترین مسایل و مشکلات جهان محسوب می‌شود و در کشور ما به واسطه در اختیار گرفتن بیابان‌ها با 32 میلیون هکتار زمین، این مشکلات افزایش پیدا کرده است، گرچه خوشبختانه مقابله با بیابان‌زدایی در ایران بسیار خوب انجام شده، به طوری که از این نظر کشور ما رتبه نخست را در جهان به خود اختصاص داده است.

کارگر از آغاز اجرای طرح استاندارد در جهان با عنوان تأثیر کربن در کاهش بیابان که در حدود 202 هکتار از بجستان در حال انجام است، خبر داد و گفت: خوشبختانه این طرح با وجود مدت زمان کم اجرای خود در خراسان رضوی به سرعت پیش می‌رود به طوری که پس از بجستان در شهرستان‌های دیگر این استان نیز عملیاتی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تأثیر کربن در کاهش میزان بیابان در حقیقت جلوگیری از تخریب، حفظ خاک و آب، افزایش اشتغال و در راستای اقتصاد مقاومتی است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر طرح‌هایی از جمله فرسایش باد و کانون باران به ترتیب در 20 و 7 میلیون متر مربع در حال پیگیری است.

مدیرکل دفتر امور بیابان سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور یادآور شد: دولت امسال 100 میلیون تومان اعتبار برای رفع بحران گرد و غبار در خوزستان و 35 میلیارد تومان اعتبار برای دریاچه ارومیه اختصاص داده است.

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار