مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی خبر داد:
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: تا پایان سال حداقل 30 مرکز کاریابی در حاشیه شهر مشهد راه‌اندازی می‌شود.
کد خبر: ۱۲۹۴۷۲
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۸ 15 November 2015
محمود احمدی در نشستی خبری در رابطه با تشریخ برنامه‌های هفته کارآفرینی در محل سالن جلسات اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی اظهار داشت: به 6 هزار و 900 نفر در 23 مرکز مشاوره در هفت ماهه نخست امسال خدمت رسانی شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی به تعداد کارآفرینان برتر در جشنواره کارآفرینان برتری در سال گذشته اشاره کرد و افزود: سال گذشته 23‌کارآفرین برتر در جشنواره کارآفرینان برتر خراسان رضوی معرفی شده‌اند، همچنین 2 هزار و 500 نفر از کارآفرین در سامانه به ثبت رسیده است.

احمدی با بیان اینکه کارآفرینی برندی برای افراد و شرکت‌ها است، تصریح کرد: یکی از معضلات در حوزه اشتغال عدم توجه به افراد نخبه و کارآفرین است و اگر به فعالیت‌های کارآفرینی توجه شود بسیاری از مشکلات در حوزه اشتغال کاهش پیدا می‌کند.

وی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات در حوزه اشتغال منوط به آموزش و پرورش و آموزش عالی است چراکه دانش‌آموزان و دانشجویان تنها با تئوری‌ها آشنا می‌شوند و این قشر با فعالیت‌های بازار کار آشنایی پیدا نمی‌کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی به رتبه ایران در حوزه کارآفرینی در سطح جهان اشاره کرد و گفت: ایران در سال 2015 در حوزه کارآفرینی رتبه 119 را به خود اختصاص داده است.

احمدی به پایش صورت‌گرفته از سوی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در حوزه محیط کسب و کار اشاره و بیان کرد: در این پایش خراسان رضوی در حوزه محیط کسب و کار رتبه 6.22 را بین نمرات یک تا 10 به دست آورده است و در بین 31 استان کشور خراسان رضوی رتبه 11 را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به این مطلب که جمعیت مقرری بگیران بیمه بیکاری در هفت ماهه امسال نسبت به سال‌گذشته هشت درصد افزایش داشته است، افزود: امسال 12 هزار و 254 نفر و سال گذشته 11 هزار و 313 نفر در خراسان رضوی بیمه بیکاری دریافت کرده‌اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی بیان کرد: سال گذشته 6 هزار و 932 نفر تحت مقرری بیمه بیکاری و امسال 6 هزار و 278 نفر تحت مقرری بیمه بیکاری قرار دارند که این تعداد نسبت به سال گذشته 9 درصد کاهش داشته که مبلغ 12 میلیارد و 300 میلیون تومان در همین زمینه صرفه‌جویی داشته‌ایم.

احمدی به تعداد جمعیت فعال در استان اشاره کرد و افزود: بهار سال گذشته 2 میلیون و 116 هزار و 297 نفر و در بهار امسال تعداد جمعیت فعال استان 2 میلیون و 100 هزار و 32 نفر هستند.

وی جمعیت شاغل در استان را در بهار سال گذشته یک میلیون و 890 هزار و 32 نفر و جمعیت شاغل در بهار امسال یک میلیون و 876 هزار و 57 نفر اعلام کرد و گفت: از جمله دلایل افزایش نرخ بیکاری کاهش ساخت و ساز و کاهش سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف به ویژه در حوزه صنعت و معدن است.

احمدی عنوان کرد: 27 هزار و 902 نفر در هفت ماه امسال در مراکز کاریابی غیر دولتی ثبت نام کرده‌اند که 29 درصد زن و 71 درصد مرد ثبت نام شدگان بکار گمارده شده‌اند همچنین از این تعداد 12 هزار و 454 نفر فرصت شغلی، 12 هزار و 545 نفرمعرفی شده و 11 هزار و 236 بکار گمارده شده‌اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی تعداد مراکر کاریابی در خراسان رضوی را 62 مرکز اعلام کرد و گفت: تا پایان سال حداقل 30 مرکز کاریابی در حاشیه شهر مشهد راه اندازی می‌شود.

وی بیان کرد: در هفت ماهه امسال 4 هزار و 524 دادخواست از سوی کارگران برای احقاق حق خود در سطح استان ارائه شده که برای سه هزار و 971 مورد رای صادر شده و هزار و 86 مورد کارگر و کارفرما با سازش طرفین حل و فصل شده و میانگین رسیدگی به دادخواست‌ها 20.72 روز بوده است.

منبع: تسنیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار