سخنگوی شورای اسلامی شهر قوچان گفت: شورای اسلامی شهر قوچان مصوب کرد که نماد میدان مرکزی شهر به مزار شهدای گمنام انتقال پیدا کند اما با این انتقال مخالفت شد و قرار نیست اِلمانی در این مزار نصب شود.
کد خبر: ۱۲۹۸۹۰
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۸ 16 November 2015
مجید فرهمند در نخستین نشست خبری پس از دو سال فعالیت شورای اسلامی دوره چهارم قوچان با اصحاب رسانه در سالن جلسات شورای این شهر، اظهار کرد: در سال‌های گذشته به دلیل قرار داشتن دفتر شورای شهر قوچان در محل ساختمان شهرداری این شورا به عنوان شورای شهرداری شناخته می‌شد.

وی با اشاره به صحت نداشتن شایعه هزینه‌کرد 200 میلیون تومانی برای تجهیز و مرمت ساختمان جدید شورای اسلامی شهر قوچان، بیان کرد: جدا شدن ساختمان شورای شهر مراجعات مردمی و رسیدگی به آنها را بهتر و سریع‌تر کرده و برای تجهیز و مرمت این ساختمان نیز حدود 45 تا 60 میلیون تومان هزینه شده است.

عضو شورای اسلامی شهر قوچان با اشاره به اینکه در این شورا مصوب شد تا نماد میدان مرکزی شهر به دلیل شکل ظاهری مناسب به مزار شهدای گمنام انتقال پیدا کند، تصریح کرد: کارهای زیرساختی برای این انتقال انجام شد اما در جریان مراسم بازسازی عید غدیرخم در پارک نشاط چند نفر به نقل از امام جمعه شهرستان و سپاه نسبت به این انتقال اعتراض آنها را بیان کردند.

وی اضافه کرد: دلیل اعتراض امام جمعه شهرستان نیز این بود که شنیده شده سازنده نماد از شهرداری طلب دارد و مخالف دیگر دوستان نیز به این مضمون بوده که انتقال نماد میدان مرکزی به مزار شهدای گمنام مانع ساخت حسینیه در آن مکان می‌شود.

فرهمند با یادآوری اینکه موضوع تغییر نماد میدان مرکزی همچنان به قوت خود باقی بوده، تصریح کرد: قرار نیست نمادی در مزار شهدای گمنام نصب شود بلکه حسینیه‌ای ساخته می‌شود و شورای شهر نیز با ساخت حسینیه باید موافقت کند.

وی با اشاره به برخی مصوبات مهم شورای اسلامی شهر قوچان در هفته‌های اخیر گفت: مقرر شد از محل زمین‌های آتش‌نشانی به طول 300 متر و عمق 12 متر با هزینه 850 میلیون تومان سوئیت‌های تجاری و اقامتی در حدفاصل پمپ بنزین مهدی تا بلوار یاس ایجاد شود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر قوچان با بیان اینکه بلوار حدفاصل میدان دفاع مقدس تا پارک نشاط نیز به نام سردار شهید ذاکری نامگذاری می‌شود، عنوان کرد: همچنین مقرر شد شهرداری اجازه دهد تا شهروندانی که عوارض ساخت و ساز خود را به صورت نقدی پرداخت می‌کنند شامل 35 درصد تخفیف و انبوه‌سازان، خانواده‌های کمیته امداد، بهزیستی و ... نیز تا 40 درصد تخفیف شوند.

وی با اشاره به بناهای فاقد پارکینگ مثل برخی پاساژها در سطح شهر، گفت: بناها و ابنیه‌های بالارفته فاقد پارکینگ مجوز خود را در شورای اسلامی دوره سوم دریافت کرده‌اند و این اتفاق در شورای دوره جدید نیفتاده است و عدم ایجاد پارکینگ موجب عدم دریافت پایان کار می‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر قوچان یادآور شد: جلسات کمیسیون‌های مختلف شورای اسلامی شهر برگزار می‌شود اما گزارشی توسط رؤسای این کمیسیون‌ها برای ارائه در نشست خبری ارائه نشده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار