کد خبر: ۱۲۹۹۴۷
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۷ 16 November 2015
به گزارش «تابناک یزد»، تروريست‌هاي داعش براي برنامه‌ريزي حملات پاريس از کنسول پلي‌_استيشن4 کمک گرفتند.

نيروهاي امنيتي بلژيک موفق به شناسايي و بازداشت چند نفر در ارتباط با حملات تروريستي جمعه شب پاريس شدند که در کمال تعجب يک دستگاه کنسول بازي پلي استيشن4 از آنها ضبط شد.

ظاهرا تروريست‌ها با استفاده از کنسول بازي سوني با يکديگر ارتباط برقرار مي‌کردند، شيوه‌اي هوشمندانه که رديابي آنها را تقريبا غيرممکن مي‌کرد. تروريست‌هاي داعش به خوبي دريافته‌اند وسايل ارتباط جمعي و انواع شبکه‌هاي اجتماعي تحت نظارت و جاسوسي دقيق آژانس‌هاي اطلاعاتي و امنيتي قرار دارد به همين دليل از مطمئن‌ترين ابزار براي برقراري ارتباط ميان خود استفاده مي‌کنند.

شواهد نشان مي‌دهد امنيت استفاده از کنسول بازي پلي‌استيشن4 براي برقراري ارتباط حتي از محيط بسته و ايمن شبکه اجتماعي "واتس اپ" هم بيشتر است. بعيد به نظر مي‌رسد طراحان نسل جديد کنسول‌هاي هوشمند پلي‌استيشن حتي به ذهنشان هم مي‌رسيد که در حال ساخت برترين ابزار ارتباطي براي تروريست‌ها هستند.

استفاده از اين شيوه ايمن‌تر از مکالمات تلفني، ارسال متن و يا ايميل است.مقامات امنيتي نگران هستند راه‌هاي ارتباطي ديگري نيز وجود داشته باشد که تروريست‌ها بتوانند با استفاده از آن بدون اداي حتي يک کلمه، با يکديگر ارتباط برقرار کنند.
بازرسان پليس فدرال آمريکا - اف بي آي – و آژانس امنيت ملي آمريکا – ان اس اي – تصميم دارند بر روي تمام اعمال انجام شده بر روي کنسول‌هاي بازي حتي آن دسته از اعمالي که در آن صدا و يا متن هم جا‌به‌جا نمي‌شود، نظارت داشته باشند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار