کد خبر: ۱۳۰۳۲
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۳:۱۲ 11 March 2015

به گزارش تسنیم سید محمد رضوی‌زادگان با بیان اینکه مردم خیر جهرم امسال 23 میلیارد ریال به مددجویان کمیته امداد این شهرستان کمک کردند اظهار داشت: این میزان مشارکت از طریق پرداخت زکات، صدقات، کفارات، کمک‌های خیرین در مراکز نیکوکاری و غیره جمع‌آوری‌شده است.

وی افزود: بر اساس بخشنامه‌ها این کمک‌ها به خانواده‌های نیازمند تحت حمایت و یا خانواده‌هایی که به‌صورت موردی به کمیته امداد شهرستان جهرم مراجعه کرده‌‌اند به‌صورت وام کارگشایی و یا بلاعوض پرداخت‌شده است.

رئیس کمیته امداد جهرم بابیان اینکه از ابتدای سال تاکنون 112 میلیون تومان زکات واجب و مستحب محصولات کشاورزی و زکات فطره در این شهرستان جمع‌آوری شده است تصریح کرد: این مبالغ در قالب یک صندوق زکات جمع‌آوری و بین خانواده‌های بی‌بضاعت اطراف مسجد توزیع شده است.

رضوی زادگان با اشاره به اینکه در شهرستان جهرم 30 هزار صندوق صدقات در منازل و 570 صندوق صدقات در معابر شهرستان نصب شده است خاطرنشان کرد: امسال به‌طور متوسط هر ماه بیش از 79 میلیون تومان درآمد از این محل در اختیار کمیته امداد شهرستان قرار گرفته است.

وی گفت: مقایسه مبلغ جمع‌آوری‌شده از صندوق صدقات با جمعیت 220 هزار نفری جهرم نشان می‌دهد هر جهرمی روزانه به‌طور متوسط 9.1 تومان صدقه پرداخت می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار