افزایش دمای هوا باعث ذوب شدن سریع برف و طغیان رودخانه ها می‌شود که احتمال ریزش بهمن و جاری شدن سیل در بسیاری از مناطق خراسان می‌باشد.
کد خبر: ۱۳۰۶۳
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۶:۳۷ 12 March 2015
به گزارش تابناک، اداره کل هواشناسي خراسان رضوي با صدور اطلاعيه اي اعلام کرد: بررسي نقشه ها و مدل هاي هواشناسي نشان دهنده افزايش دماي حداکثر روزانه در سطح استان است که با توجه به حجم بالاي برف در ارتفاعات و افزايش سرعت ذوب آن طي روزهاي آينده (مخصوصاً جمعه) احتمال وقوع بهمن و همچنين ايجاد روان آب و افزايش حجم آب ورودي به رودخانه ها و مسيل ها در پايين دست وجود دارد.
اين اداره کل ميزان بارندگي ۲۴ ساعت منتهي به صبح روز چهارشنبه را در استان به اين شرح اعلام کرد: سرخس 0.7، گلمکان 1.7، مشهد 2.9 (۵ سانتي متر برف)، نيشابور 1.8، تربت حيدريه ۴ (يک سانتي متر برف)، کاشمر 1.7، گناباد 0.9، تربت جام 8.2 (۲ سانتي متر برف)، فريمان 2.7 (۵ سانتي متر برف)، خواف 0.8، بردسکن 0.2، تايباد 2.3، رشتخوار 2.1، زاوه 2.2، بجستان 0.9، کلات 5.6، (۲ سانتي متر برف)، باخرز 4.2، مه ولات 1.4 و کاخک 4.3 ميلي متر.
همچنین مديرکل مديريت بحران استانداري خراسان رضوی  گفت: وی با تأکید بر اینکه در تمامی بحران‌ها تنها چیزی که منجر به غلبه بر بحران می‌شود مدیریت یکپارچه و وحدت فرماندهی است؛ گفت: ۹۰ درصد بلایای طبیعی منشأ جوی دارند اما با این وجود قابل پیش‌بینی است لذا با هماهنگی که با هواشناسی انجام شده به موقع اطلاعیه‌ها در این زمینه صادر می‌شود.
حجت علي شایانفر ادامه داد: با توجه به اقلیم خراسان رضوی و وجود سیلاب‌های کوچک و بزرگ در برخی مناطق به مردم هشدار داده می‌شود که قبل از شروع هر گونه سفر ابتدا اطلاعات راه‌ها را از اداره راه استان و هواشناسی دریافت کنند چرا که جاری شدن سیل یکی از مهمترین عوامل مرگ و میر بسیاری از کشته شدگان و اتفاقات در سال گذشته محسوب می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار