مسئول هنرهای تجسمی حوزه هنری استان اردبیل از برپایی نمایشگاه پوستر با عنوان «تروریسم جهانی داعش» توسط حوزه هنری استان اردبیل خبر داد.
کد خبر: ۱۳۰۸۶۲
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۷ 17 November 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان اردبیل، رحمان مجرد اظهار کرد: این نمایشگاه روز امروز همزمان با بزرگداشت سالگرد آزادسازی سوسنگرد در محوطه سالن ولایت سپاه استان برپا می‌شود.

وی افزود: این نمایشگاه با موضوع تروریسم جهانی داعش، کاری از محمد باوی‌زاده هنرمند حوزه هنری خوزستان است و پیش از این در دانشگاه هنرهای زیبای بابل شهر حله عراق، تهران و ارومیه به نمایش درآمده است.

مسئول هنرهای تجسمی حوزه هنری استان اردبیل تصریح کرد: با نیم‌نگاهی به کاریکاتورهایی که چند سال اخیر در کشورهای غربی به نمایش در‌آمده و عمدتا اسلام دین مهربانی و رفعت و پیامبر عظیم‌الشان اسلام را مورد هجمه قرار داده‌اند وظیفه خطیری بر دوش هنرمندان است تا با استفاده از هنر خود به خلق درست‌ترین تصویر از جامعه اسلامی پرداخته و ماهیت اصلی گروه‌های تروریستی مثل داعش و عده‌ای تندرو، افراطی و اسلام‌ستیز که به بهانه تروریسم به اسلام و پیامبر اسلام (ص) توهین آشکار کنند.

مجرد یادآور شد: مفاهیمی از قبیل «وهابیت»، «بهائیت»، «صهیونیسم»، «طالبان»، «داعش»، «فتنه» و ... هر کدام خروارها نکته را می‌طلبد و ما به عنوان هنرمند و فعالان فرهنگی نمی‌توانیم به آسودگی از کنار آنها بگذریم.

این مسئول گفت: مجموعه آثاری که در این نمایشگاه ارائه شده است متشکل از 30 اثر پوستر و برگرفته از نمادهای مقاومت، پیروزی، فرهنگ و تاریخ عراق و نشان‌دهنده ماهیت تروریسم و خطرهای آن برای اسلام و کشور عراق است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار