وزیر کشور گفت: مدیریت آیین ها و مراسم اربعین حسینی باید مبتنی بر فرهنگ و اعتقادات مردمی باشد.
کد خبر: ۱۳۱۳۲۷
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۴ 18 November 2015
وزیر کشور گفت: مدیریت آیین ها و مراسم اربعین حسینی باید مبتنی بر فرهنگ و اعتقادات مردمی باشد.
به گزارش تابناک ایلام ، عبدالرضا رحمانی فضلی عصر چهارشنبه در نشست ستاد اربعین استان ایلام در پایانه مرزی مهران اظهار کرد: خدمت به زائران آقا اباعبدالله الحسین(ع) توفیق بزرگی است که نصیب مردم ولایتمدار و دوستدار اهل بیت استان ایلام شده است.
وی افزود: مسئولان استانی و بویژه استاندار ایلام و فرماندار مهران در یکسال گذشته تلاش های زاید الوصفی برای رفع نواقص و مشکلات گذشته و رفاه بیشتر زوار انجام داده اند که شایسته تقدیر است.
وزیر کشور ادامه داد: رهبر معظم انقلاب نسبت به مساله اربعین حساسیت ویژه ای دارند و سفارش های متعدد و مکرری در این حوزه ارائه داده اند و همواره مسائل مربوط به اربعین حسینی را پیگیری می کنند.
رحمانی فضلی تاکید کرد: با وجود تلاش های صورت گرفته خدمات رسانی مناسب به بیش از دو میلیون زائر اربعین حسینی بسیار دشوار است اما باید همه تلاش کنیم پذیرایی از زوار در کمال ادب، متانت و همراه با صبر انجام شود تا زمینه رضایت نسبی زائران را فراهم آوریم.
وی بر مردمی بودن آیین های اربعین حسینی تاکید کرد و گفت: نباید با این موضوع بشکل دولتی برخورد کنیم چرا که آیین اربعین از مراسم عاشورا جدا نیست چون آنچه باعث ماندگاری قیام سرور و سالار شهیدان کربلا شد، مردمی بودن قیام است.
رحمانی فضلی گفت: تنها سه هفته است که مسئولیت ستاد اربعین به وزارت کشور واگذار شده و در طول مدت فعالیت سازمان حج و زیارت خدمات شایان توجهی توسط این سازمان در این حوزه ارائه شد اما نظام تصمیم گرفت برای سهولت و سرعت بخشی در ارائه خدمات به زائران، این مسئولیت به وزارت کشور واگذار شود.
وزیر کشور تاکید کرد: همه باید دست بدست هم دهیم تا با بسیج امکانات آیین اربعین حسینی امسال باشکوهتر از سال گذشته برگزار شود.
رحمانی فضلی با اشاره به هماهنگی های صورت گرفته برای استقرار 15 دفتر صدور ویزا در شهرهای مختلف کشور برای سرعت بخشی به صدور ویزای زوار اربعین افزود: امیدواریم با افزایش ساعات کار این دفاتر، روند صدور رویداد با سرعت بیشتری انجام شود تا از ازدحام زائران در مرزها جلوگیری شود.
عبدالرضا رحمانی فضلی ظهر چهارشنبه وارد ایلام شد و در فرودگاه شهدای ایلام مورد استقبال محمدرضا مروارید استاندار ایلام، اسماعیل نجار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، عمران علی محمدی نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی، معاونان استانداری ایلام، فرماندهان نظامی و انتظامی و جمعی از مدیران کل دستگاه های اجرایی قرار گرفت.
وزیر کشور را در این سفر اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت، علی محمد احمدی نماینده مردم شهرهای جنوبی استان ایلام در مجلس شورای اسلامی و فریدون همتی مشاورز وزیر و استاندار جدید قزوین و سردار زاده کمند همراهی می کنند.
رحمانی فضلی به منظور بررسی وضعیت مرزهای این استان در حوزه زیر ساخت های اربعین و اقدامات انجام شده برای تردد زائران و بازدید از مناطق آسیب دیده از سیل 20 روز پیش به ایلام سفر کرده و در نخستین گام از سفر خود به شهرستان مرزی مهران رفت.
بازدید و اطلاع از آخرین اقدامات و هماهنگی های دستگاه های عضو ستاد اربعین در جهت پیش بینی تمهیدات و تسهیلات مورد نیاز و وضعیت مرزها و گذرگاه های مصوب برای تردد زائرین اربعین حسینی در استان ایلام و بازدید از مرز مهران و شرکت در نشست ستاد اربعین از جمله برنامه های سفر وزیر کشور و هیات همراه به استان ایلام است
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار