مدیر امور هنری شهرداری مشهد از نصب پنج‌المان دائمی به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی خبرداد.
کد خبر: ۱۳۲۳۵۵
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۰ 21 November 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی به نقل از روابط عمومی امور هنری شهرداری مشهد، محمدجواد میری، مدیر امور هنری شهرداری مشهد، با بیان اینکه به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی پنج‌المان دائمی در سطح مشهد نصب‌خواهدشد، عنوان‌کرد: این المان‌ها با هدف ترویج کتابخوانی و ارتقای سطح مطالعه مردم در سطح‌شهر نصب‌خواهندشد.

وی ادامه داد: شهیدمطهری، علی‌شریعتی، محمدجعفر شهیدی، محمدرضا حکیمی و جلال آل‌احمد پنج‌نویسنده هستند که کتاب‌هایشان به‌صورت المان‌های دائمی در میدان اصلی شهر نصب‌شده‌اند.میری با بیان اینکه از هر نویسنده پنج‌کتاب برجسته انتخاب و به‌صورت المان حجمی طراحی شده‌است، بیان‌کرد: المان جلال آل‌احمد در خیابان دانشگاه، روبه‌روی بازارچه کتاب و دکترشریعتی در میدان شریعتی ابتدای ورودی کوهسنگی نصب‌شده‌است.

وی افزود: المان حکیمی در چهارراه لشکر، جنب آبنمای ده‌دی به سمت خیابان‌بهار، المان شهیدی در میدان‌شهدا ورودی پارکینک و المان کتاب‌های شهیدمطهری روبه‌روی دانشگاه فردوسی قراردارند.

مدیر امور هنری شهرداری مشهد اظهار کرد: این المان‌ها در مکان‌هایی قرارگرفته‌اند که بتوانند به‌صورت دائمی در سطح شهر بمانند.

وی با بیان اینکه جنس این المان‌ها فلزی است، گفت: کتابهای هر نویسنده با طرح جلد خودش طراحی شد.میری ابرازکرد: باتوجه به اینکه مشهد یک شهر بین‌المللی است برای اینکه این نویسنده‌ها به زائران خارجی نیز معرفی بشوند به‌زودی در کنار هرکدام از این المان‌ها شناسنامه‌ای از نویسنده به زبان‌های عربی، انگلیسی و فارسی نصب‌خواهدشد.

وی با بیان اینکه این نویسنده‌ها و کتاب‌های آن‌ها بر اساس نیاز مردم انتخاب‌شده‌اند تصریح کرد: این کتاب‌ها با ترکیبی از جامعه‌شناسی، اسلام‌شناسی، انسان‌شناسی و رفتارشناسی انتخاب‌شده‌اند.

مدیر امور هنری شهرداری مشهد اضافه‌کرد: کتاب‌های جلال آل‌احمد با محوریت و موضوع ادبیات عامه و مردم‌شناسی، شریعتی با موضوع شیعه و ائمه(ع)، مطهری با محوریت اسلام‌شناسی، شهیدی با موضوع تاریخ اسلام و ادیان و حکیمی در زمینه اسلام‌شناسی و فلسفه‌دین هستند.

وی با اشاره به اینکه این نویسندگان و کتاب‌هایشان با یک نگاه بین‌المللی انتخاب‌شده‌اند، عنوان‌کرد: سعی‌شده این المان‌ها به‌گونه‌ای انتخاب شوند تا همه سلایق جامعه را دربربگیرد.

میری ادامه داد: مدیرمدرسه، خسی در میقات، ابوذرغفاری، آری این چنین بود برادر، فاطمه فاطمه است، مسئولیت شیعه‌بودن، الحیاه، خورشید مغرب، دانش مسلمین، جاذبه و دافعه علی، خدمات متقابل اسلام و ایران و اسلام نیازهای زمان کتاب‌هایی هستند که از این نویسندگان به‌صورت حجمی کارشده‌اند.


اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
هرکی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۳۰
کوه موش زایید
بعد یک سال از معاونت فرهنگی، کار کردند اونم چه کاری
کو نقاشی های دیواری سالهای قبل؟
کو مجسمه های سال های قبل؟چرا هیچی نمی سازن؟
اقتصاد مقاومتی اینه یعنی؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار