رئیس جهاد کشاورزی جنوب کرمان
رای مدیریت مصرف آب در این بخش طرح کشت محصولات جایگزین در دستور کار قرار گرفت که بر اساس آن محصولات با نیاز آبی کم جایگزین محصولات با نیاز آبی زیاد می شوند.
کد خبر: ۱۳۲۸۰۹
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۵ 21 November 2015
به نقل از تابناک کرمان، سید یعقوب موسوی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به بحران کم آبی در استان کرمان، اظهار کرد: بیش از ۹۰ درصد آب در بخش کشاورزی صرف می شود.

وی ادامه داد: برای مدیریت مصرف آب در این بخش طرح کشت محصولات جایگزین در دستور کار قرار گرفت که بر اساس آن محصولات با نیاز آبی کم جایگزین محصولات با نیاز آبی زیاد می شوند.

موسوی پنبه، زعفران، کلزا، کنجد و دانه های روغنی را از جمله محصولات با نیاز آبی کم دانست و افزود: برای نخستین مرتبه کاشت پنبه در ۶۰ هکتار از مزارع شهرستان فاریاب آغاز شده است.

وی با اشاره به استفاده از سیستم آبیاری تحت فشار برای آبیاری این محصول، تصریح کرد: از هر هکتار زمین های تحت کاشت پنبه چهار تن محصول برداشت می شود.

موسوی همچنین از توزیع پنج تن پیازچه زعفران در جیرفت خبر داد و گفت: در حال حاضر پنج هکتار از اراضی کشاورزی جیرفت زیر کشت این محصول قرار دارد.

وی از آغاز برداشت زعفران از مزارع بخش جبالبارز جیرفت خبر داد و افزود: این عملیات تا نیمه آذر ادامه دارد.

موسوی به نیاز آبی اندک زعفران اشاره و تصریح کرد: ارقام سازگار با اقلیم این منطقه شناسایی و به کشاورزان اعلام می شود.

رئیس جهاد کشاورزی جنوب کرمان همچنین از کاهش سه هزار و ۲۰۰ هکتاری سطح زیرکشت ذرت  در این منطقه خبر داد و یادآور شد: ذرت یکی از محصولات کشاورزی با نیاز آبی زیاد است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار