هر ساله با شروع فصل سرما و کاهش تدریجی درجه حرارت شاهد انجام برخی تیمارهای محافظتی در فضای سبز می‌باشیم که پوشش تنه درختان با ترکیب غیر شیمیایی بردو از آن جمله است.
کد خبر: ۱۳۲۸۸۰
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۳ 22 November 2015
مدیر نظارت بر امور پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهد از پوشش تنه 25 هزار اصله درخت با ترکیب غیر شیمیایی بردو خبر داد.
به گزارش تابناک خراسان رضوی به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، مهدی یعقوبی اظهار کرد: این عملیات اواخر پاییز و اوایل زمستان امسال نیز همچون سالیان قبل عملیات پوشش تنه درختان در 68 محور اصلی شهر و برای حدود 25 هزار اصله درخت (عمداتا درختان نارون و اقاقیا) در حال اجرا است.
وی اضافه کرد: هر ساله با شروع فصل سرما و کاهش تدریجی درجه حرارت شاهد انجام برخی تیمارهای محافظتی در فضای سبز می‌باشیم که پوشش تنه درختان با ترکیب غیر شیمیایی بردو از آن جمله است.
مدیر نظارت بر امور پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهد افزود: این ترکیب متشکل از مواد معدنی همچون (آهک + کات کبود (سولفات مس) + آب ) است.
یعقوبی با بیان اینکه در این ترکیب از هر گونه ماده سمی و خطرناک استفاده نشده است، گفت: این ماده به عنوان یک ترکیب ارگانیک و چند منظوره در محافظت درختان در مقابل عوامل بیماری‌زای قارچی و باکتریایی، تنش‌های محیطی همچون آفتاب سوختگی و سرمازدگی (عامل ایجاد ترک و شکاف در پوست) بوده و علاوه بر حفظ سلامت محیط و شهروندان، تاثیرات مثبتی در پیشگیری از مشکلات برای درختان شهری خواهد داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار