مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی خبر داد:
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی از فعالیت 60 مرکز سیار سلامت دهان و دندان دانش‌آموزان ابتدایی در این استان خبر داد.
کد خبر: ۱۳۳۰۴۵
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۸ 22 November 2015
سیدجوادحسینی در حاشیه مراسم گشایش پایگاه سیار ارتقا سلامت دهان و دندان دانش آموزان ابتدایی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه اساسی‌ترین برنامه آموزش و پرورش توجه به سلامت دهان و دندان دانش‌آموزان ابتدایی است، اظهار کرد: در خراسان رضوی بالغ بر 60 مرکز سیار سلامت دهان و دندان دانش‌آموزان ابتدایی راه‌اندازی شده که در این مراکز اقدامات پیشگیری از بیماری‌های دهان و دندان با اقداماتی همچون استفاده از وارنیش فلوراید و فیشور صورت می‌گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی ادامه داد: این طرح 650 هزار دانش‌آموز ابتدایی استان را تحت پوشش اقدامات خدماتی و درمانی قرار می‌دهد.

وی اضافه کرد: در گام نخست طرح سلامت دهان و دندان 50 درصد دانش‌آموزان ابتدایی را در بر می‌گیرد و در گام‌های بعدی تمامی دانش‌آموزان از خدمات این مراکز بهره‌مند می‌شوند.

حسینی با بیان اینکه امیدواریم این مراکز به پایگاه‌های ثابت خدمات بهداشت دهان و دندان تبدیل شوند، بیان کرد: با همکاری دانشگاه علوم پزشکی سبزوار مباحث فراتر از دهان و دندان همچون خدمات پیشگیرانه نیز در دستور کار قرار می‌گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با بیان اینکه در حال حاضر آموزش و پرورش در حد توان خود کارهای بهداشتی را انجام می‌دهد، تصریح کرد: بهداشت و مسائل درمانی دانش‌آموزان تنها به عهده آموزش و پرورش نیست بلکه باید خانواده‌ها نیز در این زمینه وارد کار شوند و به آموزش و پرورش کمک کنند.

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار