مدیر کل حج و زیارت استان کرمانشاه از صدور ۶ هزار و ۵۰۰ روادید از طرف کنسولگری عراق در کرمانشاه برای حضور در مراسم اربعین تا کنون خبر داد.
کد خبر: ۱۳۳۱۴۹
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۹ 22 November 2015
مدیر کل حج و زیارت استان کرمانشاه از صدور ۶ هزار و ۵۰۰ روادید از طرف کنسولگری عراق در کرمانشاه برای حضور در مراسم اربعین تا کنون خبر داد.
رضا نجفیان در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص آخرین تدابیر اندیشیده شده جهت میزبانی از زائران اربعین حسینی در کرمانشاه، اظهار داشت: با توجه به برگزاری ۸ جلسه ستاد مرکزی اربعین در کرمانشاه به ریاست استاندار محترم و یا معاونت سیاسی امنیتی استانداری در کمیته‌های مورد نظر تدابیر لازم جهت اسکان، اطعام، تغذیه، حمل و نقل، جلب مشارکت‌ها و مسائل امنیتی در نظر گرفته شده است.

مدیر کل حج و زیارت استان کرمانشاه ادامه داد: تا به امروز به یاری خداوند از طریق مصوبات بدست آمده ستاد اربعین  در استان حدود ۱۵۶ موکب از شهرستان کنگاور تا گواور برای زائران مهیا شده است.

نجفیان هلال احمر، نیروی انتظامی، فرمانداری، کمیته امداد خمینی (ره)، حمل و نقل و پایانه‌های، ستاد بازسازی عتبات عالیات، تبلیغات اسلامی استان، اداره کل اوقاف و امور خیریه استان، آموزش و پرورش، مدیریت بحران استانداری، صدا و سیما، شهرداری، مرکز فوریت‌های پزشکی و حج و زیارت را نهادهای یاری رسان و مشارکتی جهت میزبانی از زائران اربعین حسینی در استان کرمانشاه نام برد.

وی بیان کرد: موکب مرکزی سیدالشهدا بعد از پلیس راه کرمانشاه - اسلام آباد واقع در ۱۰ کیلومتری کرمانشاه ایجاد شده که امکان اسکان شبانه ۲ هزار زائر در این موکب وجود دارد و اداره کل اوقاف و امور خیریه از محل موقوفات مرحوم حاج محمد تقی اصفهانی تامین اطعام زائران را بر عهده خواهد داشت.

نجفیان با اشاره به آمادگی کامل برای میزبانی از زائران اربعین حسینی در استان کرمانشاه گفت: امیدواریم با مشارکت و همکاری مطلوب در جهت احیای سنت‌های اصیل مهمان نوازی کرمانشاهیان قدم برداریم.

مدیر کل حج و زیارت استان کرمانشاه آخرین مهلت ثبت نام در سامانه «سماح» را تا چهارم  آذر ماه امسال عنوان کرد و افزود: پس از این تاریخ امکان ثبت نام در سامانه سماح وجود ندارد.

وی از ثبت نام ۱۶ هزار زائر در سامانه سماح استان کرمانشاه خبر داد و گفت: از طرف کنسولگری عراق در کرمانشاه برای ۶۵۰۰ نفر روادید صادر شده است.

نجفیان ادامه داد: انتظار داریم با توجه به توافقات به عمل آمده با سرکنسولگری محترم عراق مستقر در کرمانشاه در رابطه با صدور سایر مانیفست‌هایی که در نوبت قرار دارند اهتمام لازم و همکاری بیشتری به عمل آورند تا در وقت باقی مانده نسبت به ارائه خدمات بیشتر به عاشقان و عزاداران حضرت اباعبد الله الحسین (ع) اقدام لازم انجام شود تا روادید بیشتری صادر و در اختیار زائران قرار گیرد.

وی بیان کرد: دیروز نیز افتخار زیارت ۹۰۰ نفر از فراشان و رفتگران حرم امام رضا (ع) و شهرداری مشهد و خراسان رضوی در استان کرمانشاه را داشتیم که این عزیزان با ۱۵۰ دستگاه اتوبوس به کرمانشاه آمدند و در موکب سیدالشهدا اسکان یافتند که  پس از استراحت و اقامه نماز صبح برای نظافت مسیر نجف تا کربلا از مرز مهران خارج شدند.

نجفیان افزود: پیش بینی می‌شود امسال حدود ۸۰۰ هزار زائر از استان کرمانشاه جهت شرکت در مراسم اربعین حسینی تردد کنند و در این رابطه نیز بالغ بر ۵۰ هزار تختخواب و کف خواب در اماکن مطمئن و بهداشتی برای زائران در نظر گرفته شده و محدودیتی در رابطه با تامین سوخت و گرمایش نداریم همچنانکه استانداری کرمانشاه تامین سوخت سیستم‌های گرمایشی مراکز اسکان زائران را تقبل نموده است که امیدواریم توشه ای برای آخرت همه ما باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار