توزیع بنزین یورو 4 درشیراز نیز از مهر امسال و با توجه به تولید این محصول در پالایشگاه اصفهان، آغاز شده است و روزانه 700 هزار لیتر این فرآورده نفتی، بین تمام جایگاه‌های کلان‌شهر شیراز توزیع می‌شود.
کد خبر: ۱۳۳۹۱۸
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۰ 23 November 2015
تابناک فارس به نقل از ایسنا: علی‌رضا امین، مدیر پخش فرآورده‌های نفتی استان فارس با یادآوری اینکه استان فارس یکی از مناطق سی و هفتگانه پخش فرآورده‌های نفتی کشور به‌شمار می‌رود، گفت: در استان فارس 246 جایگاه عرضه فرآورده‌های بنزینی و نفت‌گاز و 117 جایگاه سی‌ان‌جی فعال است و کار جابه‌جایی سوخت توسط 36 پیمانکار با استفاده از 1150 دستگاه نفت‌کش و بیش از 150 تانکر تک پیمان انجام می‌شود.

او با اشاره به وجود 3 انبار نفت در شیراز، آباده و لارستان،‌ از احداث یک انبار جدید سه منظوره در کنار پالایشگاه شیراز خبر داد و خاطرنشان کرد: در ایام دهه مبارک فجر بهره‌برداری کامل از آن، عملیاتی می‌شود.

امین با بیان اینکه طی هفت‌ماه منتهی به پایان مهرماه امسال، بالغ بر 990 هزار لیتر بنزین در استان فارس توزیع شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 4 درصد رشد نشان می‌دهد، خاطرنشان کرد: حجم گازوئیل توزیع شده در بخش حمل و نقل و کشاورزی 977 هزار لیتر بوده که نشان دهنده 17 درصد کاهش است.

وی از دلایل عمده کاهش در عرضه نفت گاز(گازوئیل) را اجرای طرح عرضه سوخت براساس پیمایش و اقدامات مناسب برای پیشگیری از قاچاق این کالا، عنوان و اضافه کرد: طی این مدت بالغ بر 22 هزار و 820 هزار لیتر نفت سفید در استان توزیع شده است.

امین همچنین از توزیع کالابرگ‌های جدید نفت خبر داد و گفت: با توجه به اینکه امکان کنترل مناسب بر کالابرگ‌های قدیمی وجود نداشت، از ابتدای تابستان کار توزیع کالابرگ جدید با همکاری پست، اجرایی شده و با توجه به حضور 244 هزار خانوار فاقد گاز طبیعی در استان، تاکنون 204 هزار شیت کالابرگ عرضه نفت، توزیع شده است.

وی از خانوارهایی که مشمول کالابرگ نفت سفید در نقاط مختلف استان هستند، درخواست کرد که هرچه سریعتر برای دریافت سهمیه خود به اداره‌های پست یا دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کنند و تاکید کرد: حدود 15 درصد از کل خانوارهای فاقد گاز طبیعی استان هنوز کالابرگ دریافت نکرده‌اند.

امین با اشاره به کاهش 40 درصدی مصرف نفت سفید در فارس، این کاهش را مدیون توسعه گازرسانی و نظارت مطلوب‌تر بر عرضه این کالا دانست و بیان کرد: طی هفت ماه اول امسال، 62 هزار و 500 لیتر نفت کوره در فارس توزیع شده است که در مقایسه با سال گذشته 39 درصد کاهش نشان می‌دهد. توزیع گازوئیل یورو 4 از شهریور سال گذشته و به میزان 500 هزار لیتر در روز، براساس مصوبه هیئت دولت در شیراز آغاز شده است و همچنان ادامه دارد.

امین اضافه کرد: توزیع بنزین یورو 4 درشیراز نیز از مهر امسال و با توجه به تولید این محصول در پالایشگاه اصفهان، آغاز شده است و روزانه 700 هزار لیتر این فرآورده نفتی، بین تمام جایگاه‌های کلان‌شهر شیراز توزیع می‌شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه تمام نیاز نفت‌گاز و بنزین یورو 4 شیراز از پالایشگاه اصفهان تامین می‌شود، خاطرنشان کرد: حجم توزیع شده از این محصولات، کفاف تمام نیاز فعلی شیراز را نمی‌دهد و اگر فاز دوم پالایشگاه شیراز اجرایی می‌شد، امکان تامین کامل نیاز وجود داشت.

او با یادآوری اینکه طرح اختصاص نفت‌گاز براساس پیمایش نیز از ابتدای مهر در استان فارس آغاز شده است، گفت: در این طرح، عرضه سوخت به خودروهای فعال در حوزه حمل و نقل عمومی بین شهری براساس بارنامه‌ها و با محاسبه نوع خودرو، حجم بار و مسافت مسیر، انجام می‌شود. در این طرح، شهرداری‌ها موظف به تعیین میزان سوخت مورد نیاز وسایل نقلیه عمومی درون‌شهری هستند، البته مرحله نهایی این طرح از شهریور 95 و با نصب جی‌پی‌اس بر روی تمام خودروهای فعال در حوزه حمل و نقل بار و مسافر، عملیاتی خواهد شد.

مدیر پخش فرآورده‌های نفتی منطقه فارس در پاسخ به سئوالی گفت: برای نصب کارتخوان در برخی جایگاه‌های شرکتی با موانعی روبرو بودیم که به‌حمدالله و پس از رفع این موانع، این اقدام در جایگاه‌ها عملیاتی شده است.

وی، جابجایی برخی جایگاه‌های دولتی عرضه بنزین در نقاط پرترافیک را نیازمند تعامل شهرداری و همراهی بخش خصوصی برای ایجاد جایگاه‌های جدید دانست و تاکید کرد: اگر جایگاه‌های فعلی موجود در نقاط پرترافیک شیراز حذف شود، بسیاری از شهروندان در تامین سوخت مورد نیاز با مشکل مواجه خواهند شد.برای تامین سوخت مورد نیاز در فصل سرما، پیش‌بینی‌های لازم انجام شده است و با مشکلی مواجه نخواهیم بود.

مدیر پخش فرآورده‌های نفتی استان فارس همچنین در پاسخ به سئوال دیگری، اظهار کرد: عرضه سوخت به شرکت‌های هواپیمایی آسمان و ایران ایر‌تور در فرودگاه‌های لارستان و لامرد به شکل نقدی انجام می‌شود و در فرودگاه شیراز نیز تنها تا تاریخ 7 آذرماه امسال، به‌شکل غیرنقدی بوده است و پس از آن، نقدی خواهد بود.

وی، تعداد نازل‌های عرضه سوخت در استان را 2600 دستگاه، اعلام و خاطرنشان کرد: وظیفه نظارت بر نازل‌ها به سازمان استاندارد واگذار شده است اما نظارت در قالب تیم‌هایی متشکل از کارشناسان دستگاه‌های مختلف، هر سه ماه یک‌بار عملیاتی می‌شود. اکنون 65 جایگاه عرضه سوخت در فارس و 11 جایگاه در شیراز فعال است. در هر بار نظارت نازل‌ها پلمب می‌شود و امکان دستکاری نازل در به هیچ عنوان وجود ندارد اما اگر شهروندان در این خصوص شکایتی داشته باشند می‌توانند با شماره‌های اعلام شده در هر جایگاه تماس بگیرند.

این مقام مسئول با بیان اینکه هیچ یک از پیمانکاران اداره کننده جایگاه‌های عرضه سوخت در استان فارس، بدهی معوق ندارند، گفت: روزانه 7 میلیارد تومان به‌عنوان درآمد حاصل از عرضه فرآورده‌های نفتی در استان فارس به حساب خزانه واریز می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار