رئیس شورای اداری قوچان:
رئیس شورای اداری شهرستان قوچان گفت: برای ساماندهی مزار شهدای گمنام هیئت امنایی در سطح شهرستان تشکیل خواهد شد تا با کار کارشناسی و منطقی این امر را پیش ببرند.
کد خبر: ۱۳۴۹۴۶
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۲ 25 November 2015
علیرضا قامتی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مزار شهدای شهرستان یکی از دغدغه‌های مردم به ویژه خانواده معظم شهدا بود که ساماندهی انجام شده این مزار نشان از آن دارد کمتر مزار شهدایی در این سطح و به دین شکل اجرا شده باشد.

وی با بیان اینکه انتظار می‌رود همه مجموعه‌ها بخشی از برنامه‌های خود را در مزار شهدا که مسقف شده اجرا کنند، تصریح کرد: یک مکان ارزشمند در حوزه اجرای برنامه‌های مذهبی در اختیار قرار گرفته اما متأسفانه تاکنون مورد غفلت واقع شده زیرا اجرای برنامه و حضور مردم در این مکان موجب توجه حاضران به جایگاه، اهداف و راه شهدا شده و تلنگری برای مسئولین می‌شود.

رئیس شورای اداری قوچان متولی اصلی مزار شهدا در سطح شهرستان‌ها را فرماندار دانست و افزود: باید برای ساماندهی اجازه مدیریت کار هم داده شود و اتفاقات اخیر برای مزار شهدای گمنام شهرستان نشان از نگرانی و دغدغه مردم است که برخی افراد احساسی عمل کردند.

وی متولی اصلی پارک نشاط را شهرداری برشمرده و ادامه داد: شهرداری باید ورود و خروج را کنترل کند و پاسخ‌گو باشد که چرا مکانی را در اختیار داشته که توان نگهداری آن را ندارد و کار خودسرانه برخی افراد در مزار شهدای گمنام محکوم بوده و هیچ کار غیرمنطقی و غیرمدیریتی از ناحیه هر فرد، اداره یا گروه تأیید نمی‌شود.

فرماندار قوچان با تأکید بر اینکه باید حرمت شهیدان توسط همه پاس داشته شود، تصریح کرد: شهدای با نام و نشان یک ویژگی و شهدای بی‌نام و نشان یک ویژگی منحصر به‌فرد دارند و آن اینکه ضمن شهید بودن میهمان شهر محسوب شده که باید حرمت شهید و میهمان با هم نگه داشته شود.

وی یادآور شد: اگر فضای مزار شهدا محصور شود فقط افراد خاصی در آنجا حضور پیدا کرده و برنامه‌های خاصی نیز اجرا می‌شود در صورتی که باید به صورت عام مورد استفاده قرار بگیرد و هم‌اکنون نیز هر فردی که وارد پارک شده و با خانواده در کنار مزار شهدا قدم می‌زند باید پاسخگوی سؤالات طرح شده در ذهن فرزندان خود نیز باشد.

قامتی با بیان این مطلب که یکی از دلایل دفن شهدای گمنام در این‌گونه مکان‌ها این بوده که هوشیار باشیم امنیت کشور به خاطر جانفشانی افرادی حاصل شده که هنوز خانواده‌های آنان بی‌خبرند، بیان کرد: آمادگی شنیدن نقطه نظرات تمام موافقان و مخالفان رفتن المان میدان مرکزی به مزار شهدای گمنام را داریم و احساسی عمل کردن و مختص خود دانستن شهدا و مزار شهدا اشتباه است.

وی با اشاره به این مطلب که باید دقت بیشتری در ساماندهی صورت بگیرد، عنوان کرد: برای ساماندهی مزار شهدای گمنام هیئت امنایی در سطح شهرستان تشکیل می‌شود تا با کار کارشناسی و منطقی این امر را پیش ببرند.

رئیس شورای اداری قوچان با اشاره به این موضوع که انجمن میراث فرهنگی شهرستان در حال تدوین دستورالعمل‌های بومی شده است، خاطرنشان کرد: هدف این انجمن ورود و شناسایی آثار و مفاخر بوده که آن‌ها را گردآوری کند و برای ساماندهی حمام‌های قدیمی نیز در حال انجام توافقات با شهرداری برای استفاده از این مکان‌ها در قالب حمام اما با کاربری‌های مورد نظر شهرداری هستیم.

وی با یادآوری این موضوع که فرهنگیان شماره چهار این شهرستان در نقطه جغرافیایی بین شهر و روستا واقع شده بود، اظهار کرد: این منطقه به عنوان یک محیط روستایی به روستای فرخان الحاق شد و کلیه خدمات زیربنایی آن از این پس به صورت قانونی ارائه می‌شود.

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار