معاون پژوهش، برنامهریزی و توسعه منابع انسانی آموزش و پرورش خراسان رضوی، نحوه ورود مدارس هوشمند به سطوح بالاتر و عادی به هوشمند را بر اساس چهار برنامه عملیاتی دانست و تصریح کرد: با توجه به اینکه طرح معلم پژوهنده محوریترین برنامه پژوهشی آموزش و پرورش است، در این راستا 814 معلم در سال تحصیلی 92-93 و 2 هزار و 657 معلم در سال تحصیلی جاری در این پروژه شرکت کردند که این امر سبب شد امسال اجراییشدن این طرح با رشد 226 درصدی روبهرو شود.
وی از هزینه بیش از 2 میلیارد دلار ویژه 18 طرح پژوهشی در سال تحصیلی گذشته خبر داد و افزود: 4 هزار و 500 اثر پژوهشی در پژوهشسرای عباس زادگان در حوزه تعلیم و تربیت طبقهبندی شده که چکیده کاربردی آنها با عنوان لقمههای دانش برای مدیران ستادی آموزش و پرورش تهیه شود.
احمدی با اشاره به اینکه 59 درصد مدارس به شبکه ملی اطلاعات متصل بودهاند که این رقم تا تابستان امسال به 78 درصد رسیده، خاطرنشان کرد: در حوزه هوشمندسازی 70 شاخص تعریف شده و هوشمندسازی را در سطوح سخت افزاری، نرم افزاری مدیرافزاری و انسان افزاری طبقهبندی کردهایم.