فارس گزارش می‌دهد
رضا علیپور سنگ‌نورد شایسته استان قزوین پس از نشان نقره رقابت‌های قهرمانی آسیا مورد استقبال مسئولان ورزش این استان قرار گرفت.
کد خبر: ۱۳۵۶۰۱
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۲ 26 November 2015
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، رضا علیپور سنگ‌نورد ارزشمند استان قزوین که هفته گذشته موفق شد در جریان رقابت‌های سنگ‌نوردی قهرمانی آسیا با وجود شایستگی نشان نقره این مسابقات را کسب کند، این ورزشکار روز گذشته در بدو ورود به قزوین مورد استقبال مسئولان ورزش استان قزوین قرار گرفت.

علیپور در حالی با دسته‌گل مسئولان ورزش استان مورد تجلیل قرار گرفت که علیرضا بلاغی مربی قزوینی تیم ملی سنگ‌نوردی کشورمان نیز، این ورزشکار را در جریان این رقابت‌ها همراهی می‌کرد.

در این مراسم که در مقابل اداره کل ورزش و جوانان استان قزوین برگزار شد، جمعی از ورزشکاران رشته ورزشی سنگ‌نوردی و مسئولان اداره ورزش و جوانان استان قزوین حضور داشتند.

رضا علیپور جوان بی‌ادعای تاریخ سنگ‌نوردی استان قزوین و جامعه ورزشی کشورمان درحالی توانست مدال نقره رقابت‌های سنگ‌نوردی قهرمانی آسیا را کسب کند که بدون شک لیاقتش بالاتر از این بود و می‌توانست مدال زرین طلا را از آن خود کند.

این ورزشکار اگر چه در آستانه جوانی به سرمی‌برد، اما در طول سال‌های گذشته همواره موفق شده مدال‌های ارزشمندی را برای کشورمان کسب کند و نام خود را به عنوان یکی از پر افتخارترین سنگ‌نوردان ایران و جهان در فدراسیون جهانی این رشته ورزشی به ثبت برساند.

علی‌رضا بلاغی مربی قزوینی تیم ملی سنگ‌نوردی کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین با اشاره به کسب مدال نقره رضا علیپور در آوردگاه مسابقات آسیایی چین، اظهار کرد: متأسفانه امکانات سنگ‌نوردی کشور چین در حد این مسابقات نبود و با توجه به اینکه تجهیزات دیواره سنگ‌نوردی مناسب نیز وجود نداشت، علیپور نتوانست مدال طلای این مسابقات را کسب کند.

وی افزود: مسابقات قهرمانی سنگ‌نوردی آسیا یکی از مهم‌ترین مسابقات سنگ‌نوردی است که به نوعی پس از رقابت‌های جهانی از سطح بالایی برخوردار است، اما امکانات این رقابت‌ها در حد انتظار نبوده و موجب شد تا ورزشکاران توانمند نتوانند بهترین عملکرد خود را به نمایش بگذارند.

مربی تیم ملی سنگ‌نوردی کشور عنوان کرد: متأسفانه عدم امکانات مناسب موجب شد تا رکوردهای کسب شده از سوی صخره‌نوردان ثبت نشود و رکورد علیپور در ماده سرعت این رقابت‌ها همان 6 ثانیه و 40 صدم ثانیه باقی بماند.

گفتنی است، بیست و سومین دوره مسابقات سنگ‌نوردی قهرمانی آسیا درحالی با شرکت ورزشکاران 12 کشور در سه رشته بولدرینگ، سرطناب و سرعت در دو بخش مردان و زنان برگزار شد، که رضا علیپور در دیدار نهایی بخش سرعت این رقابت‌ها در جدال با حریف اندونزیایی خود مغلوب شد و صاحب نشان ارزشمند نقره این رقابت‌ها شد.


منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار