مشاور شهردار در امور جوانان از انتخاب انیمیشن کوتاه "شهر قشنگ" گروه مشاوران جوان شهرداری مشهد به عنوان جایزه ویژه هیئت داوران سومین جشنواره فیلم کوتاه بُسفر (Bosphorus) استانبول خبر داد.
کد خبر: ۱۳۶۳۸۱
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۸ 28 November 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی به‌نقل از روابط‌عمومی گروه مشاوران جوان شهرداری مشهد، هادی قاسم‌پور اظهار داشت: 850‌اثر از نقاط مختلف جهان به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد که انیمیشن کوتاه "شهر قشنگ" پس از قرار گرفتن در 14 اثر برتر به عنوان تنها نماینده جمهوری اسلامی ایران، علاوه بر دریافت لوح تقدیر و تندیس جشنواره، در سینماهای شهر استانبول به مدت یک هفته طی روزهای 20 تا 26 نوامبر نیز اکران شد.

وی تصریح کرد: در انتها نیز از بین 14‌‌اثر نامزد دریافت جایزه، چهار اثر انتخاب شد که انیمیشن کوتاه گروه مشاوران جوان شهرداری مشهد با عنوان "شهر قشنگ" و با موضوع "جوانان امروز"، جزو این چهار اثر برتر و جایزه ویژه هیئت داوران قرار گرفت.

قاسم‌پور اهدای جوایز را در مراسم اختتامیه مورخ 27 نوامبر 2015 (6 آذر 1394) ساعت 19 در سالن کنسرت رشید ری استانبول ترکیه عنوان کرد و گفت: این آثار برگزیده توسط هیئت داوران مسابقه بررسی و مشخصات فیلم‌های برگزیده در کاتالوگ رسمی جشنواره فیلم بسفر منتشر شد.

رئیس گروه مشاوران جوان شهرداری مشهد جایزه فیلم پایتخت جوانان جهان اسلام را یکی از برنامه‌های بزرگ فرهنگی بین‌المللی استانبول، به عنوان پایتخت جوانان جهان اسلام در سال 2015-2016 دانست و بیان کرد: پرداختن به مشکلات اجتماعی مانند آوارگان، جهانی شدن و چالش‌های اخلاقی، تروریسم، افراط‌گرایی خشن و مشارکت جوانان از محورهای فیلم‌های کوتاه ارسالی به دبیرخانه اعطای جایزه فیلم پایتخت جوانان جهان اسلام بود.

قاسم‌پور به موضوع اصلی اعطای این جایزه که خلاقیت جوانان برای راه‌حل‌های جهانی است اشاره کرد و افزود: این جشنواره توسط آکادمی رسانه‌های استانبول و انجمن بین‌المللی تئاتر بسفر با مشارکت مجمع جوانان کنفرانس اسلامی برگزار شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار