فرماندار تایباد خبر داد:
فرماندار تایباد گفت: از آنجا که با جاری شدن سیلاب جان بسیاری از شهروندان مشهد ریزه تهدید می‌شد لذا آب نمای ورودی این شهر و آب نمای جاده ی تایباد- باخرز با احداث پل ایمن سازی می شود.
کد خبر: ۱۳۷۳۸۹
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۸ 30 November 2015
حسین شرافتی راد در جمع خبرنگاران اظهار کرد سیل هر چندسال یک بار در جاده های بین شهری شهرستان تایباد و به خصوص محور تایباد- باخرز که دارای آب نما هستند، افرادی را به کام مرگ می کشاند.

وی افزود: متاسفانه در همین بارندگی های شدید اخیر در شهرستان تایباد نیز سیل جان یک نفر را در آب نمای جاده بین شهری تایباد باخرز گرفت.

حسین شرافتی راد گفت: بارندگی نعمت خداوند است و نزولات آسمانی برای نجات روستاها و احیای قنوات و جاری شدن چشمه ساران لازم است، اما سوابق شهرستان نشان داده است که تایباد شهرستان سیل خیزی است چون با شدت گرفتن بارندگی ها سیل جاری می شود.

وی افزود: اما اگر مردم و مسئولان کارشان را به درستی انجام دهند سیل می تواند مهار شود و دیگر یک تهدید به حساب نیاید.

فرماندار تایباد در مورد حل مشکل جاده های بین شهری شهرستان عنوان کرد: طرحهای مختلفی را بعد از سیل گذشته در شهرستان تایباد دنبال کردیم.

وی ادامه داد: با توجه به اقلیم شهرستان در منطقه میان ولایت ما سیل وقتی از سمت سوران و جوزقان و حسینی جاری می شود به کال مرغاب وصل می شود که جاده مشهدریزه- تایباد و تایباد- باخرز را رد می کند که هر دوی این جاده ها دارای آب نمای خطرناک هستند.

فرماندار تایباد تصریح کرد: برای اولین بار در استان ما وسط این دو جاده طرح بند ذخیره ای با مشارکت مردم ایجاد می کنیم تا آب مهار شود و سرریز آن خارج شود.

شرافتی راد ادامه داد: آب های مهار شده تقویت سفره های زیرزمینی در منطقه میان ولایت را در پی خواهد داشت و چاه های آب تقویت و زمین های این منطقه نیز حاصلخیزتر می شود.

شرافتی راد گفت: همه این طرح ها در حال پیگیری است، اما ما برای اینکه سیل دوباره در شهرستان تایباد شهروندی را به کام مرگ نکشاند و جان باخته ای را در محورهای موصلاتی تایباد به باخرز و تایباد به مشهدریزه نداشته باشیم، دو کار اضطراری را از استان تقاضا کردیم، یکی اینکه آب نمای ورودی مشهدریزه تبدیل و هم آب نمای جاده تایباد باخرز تبدیل به پل شود چرا که این جاده تایباد را به تربت حیدریه وصل می کند و بسیار جاده مهمی است.

وی با بیان اینکه استاندار در این راستا قول مساعد داده است افزود: در این راستا مردم نیز باید از احداث منزل و یا فعالیت در حاشیه رودخانه ها پرهیز کنند و جوانب احتیاط را در دستور کار قرار دهند.

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار